Люис Хамилтън изгуби драматично Гран при на Монако след като води от старта и 10 тура преди финала имаше повече от комфортен аванс от над 25 секунди, но спря, за да смени гуми при излизане на кола за сигурност заради инцидент на младия Макс Верстапен. Това му струва победата, защото неговите съперници Нико Розберг и Себастиан Фетел не спряха и заеха първите две места, а Люис остана трети, пред пилотите на Ред Бул Данил Квят и Даниел Рикиардо. Зад тях завършиха Кими Райконен и Серхио Перес, а с осмото си място Дженсън Бътън донесе първите точки на Макларън-Хонда този сезон. Фелипе Насър и Карлос Сайнц взеха последните точки.
Решението да се направи допълнителен стоп на Люис със сигурност ще бъде обект на много коментари, като в пресцентъра вече се заговори за война в Мерцедес.
От Мерцедес се извиниха почти мигновено на своя пилот! С бърз туит, докато Ники Лауда и Тото Волф поеха вината от името на тима в първите си телевизионни изявления!!
На старта Хамилтън поведе чисто, Розберг запази втората позиция трудно след атака на Фетел в Сен Дево. Зад него Квят изпревари Рикиардо. Следваха Райконен, Перес, Малдонадо, Верстапен.
В първата обиколка на Мирабо Алонсо и Хюлкенберг се закачиха и немският пилот се заби в оградите. Комисарите започнаха разследване на действията на двамата състезатели, които бяха сред малкото, стартирали с по-твърдите гуми за уикенда софт. Така Алонсо се изкачи обаче до 11-та позиция. Със спукана в гума в бокса пък спря Маса, губейки почти всякакъв шанс за точки.
Напред за 5 обиколки Хамилтън се отдалечи пред Нико на 2,2 сек, а мегаатрактивно 17-годишният Макс Верстапен изпревари на качването към казиното Пастор Малдонадо. Това бе единственото събитие, което предизвика овации в пресцентъра днес, а Пастор имаше проблеми със спирачките и след две обиколки спря в бокса и отпадна.
До 10-ата от общо 78 обиколки Хамилтън водеше с 3,1 сек, а на 1,8 сек зад Нико се движеше Фетел.
Люис обаче имаше известни проблеми с малко по-високи температури в задните спирачки и попита Пит Бонингтън какво да направи, за да ги запази и охлади. В следващите 5 обиколки Нико го настигна на 2,7 сек. Фетел на свой ред вдигна скоростта и доближи Розберг на 1,3 сек, като от бокса му казаха, че е по-бърз дори от Хамилтън.
В 17-ата обиколка Люис отново имаше пълен контрол над колата си и веднага избяга на 3,3 сек.
На Рикиардо съобщиха по радиото след 17-ия тур, че прозорецът за смяна вече е отворен, в случай, че се появи кола за сигурност. В това време Грожан, който стартира 15-ти заради наказанието си за смяна на скоростна кутия, спря, за да смени пръв своите суперсофт.
След него спря и Насър със Заубер и така двата Макларън на Бътън и Алонсо заеха 9-о и 10-о място в зоната на точките.
До 20-ата обиколка Люис вече бе на 4,1 сек пред Нико, който получи обаждане от Тони Рос да се доближи – в случай, че се появи сейфти кар. Нова рекордна обиколка позволи на Люис да избяга още малко напред.
В средата на колоната люта битка водиха Маркус Ериксон и Карлос Сайнц, който тръгна от бокса след вчерашното си наказание, но направи отлично състезание.
В 29-ата обиколка за смяна на гуми спряха Верстапен и Квят, като Макс бе забавен, а в 30-ия тур разликата между лидерите бе както следва – Розберг бе на 9 сек зад Хамилтън, на 1,6 бе Фетел, на 9 Рикиардо, а зад него на 1,6 бе Райконен, зад когото бяха Перес, Бътън, Квят след излизането си от бокса и Алонсо. Испанецът бе наказан с 5 сек за удара с Хюлкенберг в началото и ги изтърпя при смяната на гуми в 34-ата обиколка, когато сложи суперсофт.
След още две обиколки гуми смениха и Фетел и Рикиардо, чиито гуми напълно се износиха и предишните няколко тура Кими го доближи до 0,5 сек.
Розберг също доближи Хамилтън, но на 7,4 сек преди да смени гуми в 38-ата обиколка. След тур гуми смени и англичанинът и отново комфортно запази лидерската позиция, докато Фетел доближи Нико плътно, а Кими изпревари Рикиардо при смените. Така класирането след 40-ата обиколка беше Хамилтън, на 8,2 сек Розберг, на 1,7 сек Фетел, на повече от 10 Квят, Райконен, Рикиардо, Перес, който поиска малка промяна на предното крило при смяната на гуми, Бътън и Алонсо. Зад тях за последната точка в топ 10 се бореха Насър, Грожан, Ботас и Верстапен. Но само след няколко обиколки битката им се оказа за повече точки, защото Алонсо спря с поредната повреда. От тима съобщиха, че тя пак е свързана с температурите, като доведе до блокиране на скоростната кутия.
Напред Хамилтън методично увеличи отново аванса си до 10,6 сек след 50-ата обиколка, на 1,6 сек зад Нико все така бе Фетел, а зад него Квят, Райконен, Рикиардо преследван от Перес, Бътън, Насър, Грожан и Ботас. За него бяха пилотите на Торо Росо, които бяха на два стопа. Сайнц натискаше Валтери, а Макс бе най-бързият пилот на пистата с новия си суперсофт. Той бързо изпревари съотборника си, а след това, залепен зад минаващия с тур напред Кими, мина и Ботас на входа на пристанището!
Грожан след малко бе предупреден, че се бори за последната точка с Верстапен, който е много бърз. Макс започна поредната серия от атаки и това бе голямата интрига в следващите обиколки. Младият пилот атакува необмислено на стартова права и удари отзад Грожан, а след това с откъснато предно ляво колело се заби челно в огражденията на Сен Дево.
На пистата се появи кола за сигурност и 25 секунди аванс на Хамилтън до тази 64 обиколка бяха унищожени. При сигнала за сейфти кар Хамилтън спря за да смени гуми и сложи отново суперсофт, докато Розберг и Фетел останаха на пистата без да сменят!
Квят и Райконен, четвърти и пети също не смениха, Рикардо Перес и Бътън също сложиха нов комплект.
Така в последните 7 обиколки Хамилтън трябваше да изпревари Фетел и Нико с техните софт с новите си суперсофт гуми. Люис се обади на Бонингтън с думите: „Загубихме състезанието, нали!” Пит му отговори, че има вариант да спечели, ако гумите на съперниците пред него се износят.
С падането на температурите Ферари по-бавно загряваха гумите и блокиран зад Фетел Хамилтън нямаше шанс, а за една обиколка Розберг избяга на 1,4 сек. По-назад Рикиардо изпревари Кими, като леко го побутна преди Мирабо и инцидентът стана обект на разследване, но без последствия. С новите си гуми Рикиардо изпревари и Квят и зае четвъртата позиция зад Розберг, Фетел и Хамилтън. Той започна да притиска Люис, който реши да не рискува точките за третото място.
Toto: „There is nothing else to do than apologise to Lewis, it was a misjudgement in the heat of the moment“
— MERCEDES AMG F1 (@MercedesAMGF1) May 24, 2015
DRIVERS TO WIN THREE MONACO GPs IN A ROW: Graham Hill Alain Prost Ayrton Senna Nico Rosberg #MonacoGP pic.twitter.com/J6NatdhZ52
— Formula 1 (@F1) May 24, 2015
A picture says 1,000 words #F1 #MonacoGP pic.twitter.com/LVUpllRcQI
— F1 Grid (@F1grid) May 24, 2015
PROVISIONAL RACE CLASSIFICATION #MonacoGP pic.twitter.com/2Nwlvez8AG
— Formula 1 (@F1) May 24, 2015