Норвегия е първата страна в Европа, в която започна продажбата на Opel Ampera-e. Тя стартира от 14 декември. С пробег над 500 километра (електрически пробег, базиран на Нов европейски цикъл на шофиране, New European Driving Cycle в километри: >500, предварителни данни), електрическият автомобил на Opel стартира своите продажби на най-зрелия пазар на електромобили в Европа.
Тъй като кривата на нарастване на продажбите на Ampera-e няма да бъде стръмна, в първите месеци на продажби ще се предлага ограничен обем автомобили. Планът за въвеждане на електромобила на пазарите в Европа е внимателно прецизиран и се фокусира върху държави разполагащи със съществуваща инфраструктура за зареждане не електрически автомобили и/или показващи сериозни амбиции за популяризиране на задвижвани с електричество автомобили. След извършване на първите доставки в Норвегия, като клиенти на Ampera-e ще последват Германия, Холандия, Франция и Швейцария. Повечето от останалите страни в Европа ще се включат в тази група по-късно през 2017 година, или през 2018 с увеличаване на обема на продажбите.
Изборът на Норвегия като първи пазар за дебют на Ampera-e е лесен за обяснение. В момента Норвегия е най-развитият пазар на електрически автомобили в Европа и скоро броят на чисто електрическите автомобилите там ще достигне 100 000. Успешни пазарни политики като елиминирането на данъка при покупката на електромобил, освобождаването от ДДС при продажби и лизинг, ниската годишна пътна такса, безплатното ползване на магистрали (без тол-такса) и фериботи, безплатните общински паркинги, достъп до автобусни ленти и намален с 50 процента корпоративен автомобилен данък стимулират норвежците да гледат сериозно на покупката на електрически автомобил. Делът на електрическите автомобили от общия пазар в Норвегия е най-високият в света за последните няколко години, достигайки феноменалните 22 процента през 2015 година. В някои части от страната той дори надвишава 30 процента.
“Знаехме от самото начало, че предлагането на Ampera-e ще бъде ограничено, заради бавното нарастване на производството в завода Орион в щата Мичиган,” отбелязва Петер Кристиян Кюсперт, вицепрезидент на Opel Group отговорен за продажбите и следпродажбеното обслужване. “Затова взехме решение да създадем план за прецизно последователно въвеждане на модела в продажба, започвайки със страни, които вече разполагат с някаква форма на инфраструктура за електрически автомобили или държави, които показват амбиции да се превърнат в лидери в електрическата мобилност. Така създадохме йерархия в реда на поръчките за Норвегия, Германия, Холандия, Франция и Швейцария. Все пак ние сме гъвкави и ще можем да добавяме страни или да променяме реда в случай, че някой пазар стане много атрактивен, например заради променени политики. Нашата цел е да разполагаме с достатъчно капацитет през 2018 година, така че да предлагаме нужните обеми в повечето европейски държави. Сегашният ни план е Ampera-e да бъде продавана от така наречените е‑агенти, избрани от дилърската мрежа на Opel на всички пазари, освен Норвегия, където автомобилът ще се предлага от цялата дилърска мрежа на Opel. Това е така, защото смятаме, че Ampera-e скоро ще се превърне в бестселър на Opel в тази страна.”
Opel Ampera-e дава нова дефиниция на електрическата мобилност със своя пробег над 500 км – с поне 100 километра повече от този на най-близкия подобен конкурент в този сегмент, който се предлага в момента. Комбинираният WLTP пробег (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure, Световна хармонизирана тестова процедура за леки автомобили) е над 380 км. Разбира се, пробегът при всекидневно ползване ще варира и ще зависи от начина на шофиране и външни фактори като температурата на околната среда или топографията на маршрута на движение.
Когато клиентите трябва да заредят автомобила си те могат да си осигурят 150 километра пробег със зареждане за 30 минути на 50 киловатовите обществени станции за бързо зареждане с постоянен ток (средна стойност, измерването е направено на базата на предварителни тестове по NEDC).