Нисан представи автомобила, с който ще се състезава в категория LMP1, по време на рекламна пауза на 49-ия Супербоул в Съединените щати.
Екипът избра този вариант за презентация, след като миналогодишното издание на мача бе най-гледаното в телевизионната история на САЩ със 110 милиона зрители. С GT-R LM NISMO Нисан ще се бори в легендарните 24 часа на Льо Ман. От отбора споделиха, че са интерпретирали смело техническите правила и са създали кола с предноразположен двигател, предно задвижване, V6 3-литров туин турбо бензинов агрегат и KERS (Kinetic energy recovery system).
– Комбинацията Супербоул и 24 часа на Льо Ман – две от най-гледаните спортни събития в света – ни даде уникална възможност да покажем най-амбициозната си моторспорт програма – коментира шефът на департамента „Маркетинг и бранд стратегия” на Нисан Роел де Врийс. – GT-R е флагманът в гамата ни. Новият му спортен вариант продължава традиции на NISMO, датиращи от над три десетилетия. Влаганите в програмата за Льо Ман иновации водят до по-големи подобрения в серийните ни автомобили. Ние сме новото попълнение в сериите, опонентите ни са най-добрите в света, но сме готови.
Новият автомобил ще се състезава в световния шампионат за състезания за издръжливост (WEC – World Endurance Championship), част от който е и 24 часа на Льо Ман. Първият старт от сериите е на 12 април на пистата Силвърстоун във Великобритания.
От Нисан изрично посочват, че правилата за този шампионат позволяват по-голяма свобода, отколкото изискванията за Формула 1. Според компанията WEC е най-добрият вариант за автомобилните производители, тъй като постигнатият на писта технологичен напредък може да се трансферира към серийните модели. Понастоящем работещите по спортния проект инженери са изправени срещу същото предизвикателство, занимаващо колегите им, създаващи нормални коли: ефективност.
Президентът на NISMO Шоичи Миятани заяви, че правилата дават свобода за преследване на нови идеи в тази област.
– LMP1 програмата ни е връзката между NISMO на пътя и NISMO на пистата, като освен това демонстрира ДНК-то на марката пред глобална публика – добави отговарящият за маркетинга и продажбите на бранда директор Дарън Кокс. – Ние разказваме приказки за технически иновации, но и човешки истории чрез всички вълнуващи комуникационни канали, които са отворени понастоящем. И това е само началото.
Нисан обяви и първия си пилот – Марк Жене. Испанецът се е състезавал в осем издания на 24 часа на Льо Ман (LMP1). Той бе част от състезателите на Ферари от 2005 г., като наскоро напусна Маранело след проведените там мащабни промени.
Жене сподели, че вече е усетил много добра атмосфера в отбора и смята, че неговият опит определено ще помогне на Нисан в работата.
– Целта е да достигнем подиума и в крайна сметка да спечелим Льо Ман. Всички обаче сме наясно, че това може да се постигне с упорита работа, особено сега, когато там се състезават 4 различни производители. Този сезон трябва да се съсредоточим върху подобрение на автомобила всеки път, когато излезем на писта, независимо дали става дума за тест или надпревара. Достигането до финал ще е постижение само по себе си. Надявам се да демонстрираме, че колата е конкурентоспособна, особено на Льо Ман – допълни Жене.