Въпреки сериозната преднина, която Яри-Мати Латвала имаше след втория ден, отборът на Фолксваген в крайна сметка се размина с победата, с която се поздрави Тиери Нювил от екипа на Хюндай. Белгиецът направи феноменално завръщане след зверския инцидент в шейкдауна и се възползва максимално от грешките на съперниците си. Неговият съотборник Дани Сордо завърши втори, а третото място остана за Андреас Микелсен, който до някъде отсрами Ожие и Латвала.
Латвала започна деня с преднина от почти една минута пред Крис Мийк със Ситроен. Още в първия етап на последния ден обаче той подобно на Ожие излезе от трасета и се заби в лозята край пътя. Така финландецът трябваше да се сбогува с така чаканата си първа победа на асфалт. За Фолксваген пък случилото се от миналата година се повтори и през тази. Германският производител бе заплашен да остане без пилот на подиума в едно-единствено рали през сезона. Още в събота Ожие отпадна, след като в петък бе катастрофирал вече веднъж.
След отпадането на Латвала пилотът на Ситроен, Крис Мийк поведе в класирането. Това обаче не му донесе късмет. В 16-ата скоростна отсечка северноирландецът се удари в стена и трябваше да се откаже заради счупено задно окачване. Така за Ситроен приключи една изключителна серия, след като французите бяха спечелили последните 12 надпревари в Германия.
С това пътят за пилотите на Хюндай изглеждаше свободен. Нювил и Сордо не търсеха риска и успяха да се поздравят с победа. С това белгиецът възнагради своите механици, които хвърлиха много усилия в петък сутринта да възстановят колата му. Миналогодишният победител Сордо пък остана на втора позиция, а трети се нареди Андреас Микелсен. Радостта на Хюндай бе помрачена до известна степен от отпадането на Бриан Буфие в последната скоростна отсечка.
Особено добро впечатление направи уелският новобранец Елфин Еванс, който не само записа най-доброто си представяне във WRC със своето четвърто място и изпревари своя много по опитен съотборник в екипа на Форд, Мико Хирвонен, но също така спечели супер специалния пауърстейдж и спечели три допълнителни точки. Хирвонен се класира пети, а шестото място остана за Мадс Остберг със Ситроен.
За Роберт Кубица (Форд) надпреварата бе изпълнена с множество върхове и падения. В петък полякът направи пилотска грешка, която му струваше повече от четири минути. В събота той подобри представянето си и показа, че може да се движи с темпото на най-бързите, което бе доказано с две победи в скоростните отсечки. Неговият финален спринт обаче не се ознаменува с добро представяне, след като в неделя бе принуден да се откаже заради проблем със скоростите преди старта на първата отсечка.
Така след отпадането на двамата водещи пилоти на Фолксваген промени в класирането не настъпиха. При конструкторите те пропуснаха да затвърдят титлата си за тази година, а при пилотите Ожие продължава да води пред финландецът с 44 точки. И там е ясно, че един от двамата пилоти на Фолксваген ще е шампион.
Следващият кръг от шампионата ще се състои в Австралия от 11 до 14 септември.