Бърни Екълстоун изрази повече от ясно отношението си към аудиторията на Формула 1 и какви зрители са нужни на спорта.
В интервю за списание Campaign Asia-Pacific управляващият търговските права на спорта бе категоричен, че не са му нужни млади зрители, тъй като те нямат пари:
– Не се интересувам от туитване (пускане на съобщения в Туитър – б.а.), Фейсбук и каквито там други глупости има. Опитах да разбера какви са в случай, че съм твърде старомоден. Не видях никаква стойност. И не знам какво така нареченото „младо поколение” наистина иска. Какво е? Питаш 15- или 16-годишно хлапе: „Какво искаш?” и те не знаят. Предизвикателството е първо да привлечеш аудиторията. На някои от хората, започващи тези истории за социални медии, казвам да видят какво опитаха да направят цигарените компании: да накарат хората да започнат отрано да пушат тяхната марка, защото след това я пушат завинаги. Казвате ми, че трябва да търся канали, чрез които да накарам 15-годишните да гледат Формула 1, защото някой иска да им промотира нов бранд? Те изобщо няма да се заинтересуват. Хлапетата ще видят Ролекс, но ще отидат ли да си купят? Не могат да си го позволят. Или другият ни спонсор UBS – дечурлигата не се интересуват от банки. Така или иначе нямат достатъчно пари, които да инвестират в проклетите банки. Така мисля аз. Не знам защо хората искат да стигнат до така нареченото „младо поколение”. Защо искат да правят такива неща? За да им продадат нещо ли? Повечето от тези деца нямат никакви пари. По-скоро ще се насоча към 70-годишен човек с много средства. Така че няма смисъл да се мъчим да достигнем децата, защото те няма да купят който и да е от продуктите и ако маркетинговите специалисти се целят в тази аудитория, то може би трябва да рекламират с Дисни.
Той повтори твърденията си, че Катерам и Маруся сами са виновни за тежкото финансово положение, в което са изпаднали, тъй като са харчили повече средства от това, с което са разполагали. Според него хората ги познават единствено заради проблемите им и сравнява ситуацията с южноафриканския параолимпиец Оскар Писториус. Екълстоун твърди, че интересът към лекоатлета се вдигнал неимоверно заради делото срещу него за убийството на приятелката му Реева Стеенкамп – преди това той само печелел медали и скоро щял да бъде забравен.
– Нужни са тимове като Ферари. Където и да отидеш и кажеш „Ферари”, ще знаят за какво говориш. Ако кажеш „Маруся”, няма да наясно. Това е. Брандове, нали така? Ферари е марка, която е свързана с определен продукт и позната благодарение на този продукт. Просто да не харчат толкова. Проблемът е същият като жените с кредитни карти – допълни Екълстоун.
84-годишният англичанин каза отново, че не се притеснява от падането на телевизионната аудитория. Той бе и категоричен, че Формула 1 не може да стане по-достъпна:
– Децата могат да вземат една топка и да играят футбол. Да се качиш в болид от Формула 1 не е лесно. Всъщност не е лесно да участваш в каквато и да е форма на автомобилен спорт, дори картинг, откъдето повечето пилоти тръгват към F1. Все още е много скъпо. Вероятно има милиони талантливи състезатели, които никога не получават шанс. Нужна е подкрепа от някого. Фактът е, че не можем да направим Формула 1 по-достъпна за хората. Не е по-различно от конкурса „Мис Свят” например. Не е задължително тя (избраната за Мис Свят дама) да е най-красивата. Тя е една от най-красивите в това конкретно състезание. Или при боксьорите: сигурно има по-добри и от световните шампиони, които обаче не получават шанс да го покажат. Да, трудно е да се започне. Отборите непрекъснато търсят нови таланти, вероятно защото им се налага да плащат много пари на наличните си хора. Чакат новата генерация пилоти.