Както предположихме, BMW Motorrad не изстреля всичките си муниции на домашното изложение Intermot в Кьолн, а запази и и нещичко за EICMA 2014 в Милано. Всъщност канонадата на баварците и в Милано бе съвсем сериозна.
Първият модел бе новият спортен роудстър F 800 R. Двигателят е двуцилиндров с водно охлаждане, четири клапана на цилиндър и обем 798 куб.см., н мощността му вече е 90 к.с. при 8000 об/мин, вместо досегашните 87 к.с., но максималният въртящ момент е запазен на 86 Нм при 5800 об/мин. F 800 R серийно е с ABS, а опции са автоматичния контрол на стабилността ASC и електронното регулиране на окачването ESA.
Нов, четвърти модел има и в семейството на спортистите. Досега това наистина бяха суперспортисти, като S 1000 RR и HP4, а също и роудстъра S 1000 R. Сега обаче BMW показа машина, която не са правили никога досега – спортният турер S 1000 XR. Той е наследил динамиката и бързината на останалите модели от семейството, но те са претворени в Adventure Sport. Това са качествата на туринг, комбинирани със спортна динамика, висок комфорт и възможност за всекидневна употреба. Двигателят е редови 4-цилиндров, който BMW S 1000 XR заимства от роудстъра S 1000 R. Моторът е с мощност 160 к.с. при 11 000 об/мин и максимален въртящ момент от 112 Нм при 9250 об/мин. Мощността се проявява от ниски и средни обороти, при които двигателят разполага с внушителен въртящ момент. S 1000 XR серийно се оборудва с режимите за движение Rain и Road. Има автоматичен контрол на стабилността ASC, но се предлага и опцията Fahrmodi Pro, която включва допълнителните режими за движение -Dynamic и Dynamic Pro, а също и динамичен тракшън контрол DTC и ABS Pro.
Предното окачване е с регулируема вилка Upside-down, а задното е с двураменно с регулируема централна пружина. Предлага се и допълнително електронно окачване BMW Motorrad Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment).
Повече подробности за тази уникална машина ще разкажем в някои от следващите броеве на списание Moto Club.