ФИА въведе промени в световния рали шампионат, чиято цел е да се подобри зрелището и да се повиши интереса към надпреварите. Дали това ще се случи обаче предстои да разберем още през тази седмица на започващото легендарно състезание Монте Карло.
Нов стартов ред
WRC комисията реши да напасва стартовия ред по време на надпреварите. Така трябва да се намалят разликите между пилотите и да се осигури повече интерес за зрителите. В бъдеще в първите два дни от състезателния уикенд ще се стартира според класирането в шампионата (досега това се правеше в първия ден, а в следващите се стартираше в обратен ред спрямо генералното класиране за сезона). Така водещият в шампионата ще поеме негативната роля да „чисти“ трасето за останалите.
Без междинни времена в кокпита
Сигурни са още три промени в правилата. Едно от тях е, че вече междинните времена на отсечките няма да се подават в кокпита на състезателите по време на същинската надпревара. Досега отборите изпращаха настоящите резултати на навигатора чрез SMS. Така пилотите можеха да реагират моментално и да променят стратегията си. Сега подобно предимство ще е забранено. По време на скоростните отсечки пилотите няма да могат да получават информация за темпото на конкурентите си, но те ще останат на разположение на отборите и феновете.
Промени в регламента Rally2
Екипите, които след инцидент имаха право отново да застанат на старта, сега ще бъдат наказвани със седем минути вместо с пет за всяка изпусната състезателна отсечка. Десетминутното наказание за последната отсечка на даден етап остава непроменено.
Повече тестове
Отборите ще имат възможност да правят повече тестове през новия сезон. За всяко рали, в което отбор или екип взима участие, ще има един допълнителен ден за изпитания. Ще има промяна на наименованието на N4, която от новия сезон ще използва съкращението R4.