Легендата на Ford и символът на волния дух – Mustang, е на българска земя и вече може да се види в салоните на “Мото-Пфое”. От 27.01. 2006 той вече е на бул. “Сливница” № 444 или в кв. “Младост 1”, бул. “Ал. Малинов” № 27. Всеки може да се запознае с втория след модела “Т” емблематичен автомобил на Ford. Повече думи не са нужни – той сам ще ви “повика”.
Идеята на Ford за младежки спортен автомобил възниква през 1960 г. Първият прототип – Mustang I, взаимства шасито и двигателя си от модела Ford Falcon, но вече е с типичната за “пони колата” издължена предница и къса задна част. Носи името на легендарния самолет изтребител от Втората световна война – Р51 Mustang и е представен през октомври 1962 г. в Уоткинс Глен, Ню Йорк.
Интересно е, че на оригиналната скица на логото, мустангът галопира в посока обратна на часовниковата страна, както е прието на конните надбягвания. Впоследствие обаче, при изливането на матрицата и щамповането, се отпечатва огледалният образ и кончето остава да “бяга” завинаги от дясно на ляво.
На 9 март, 1964 г. от монтажната линия на фабриката в Диърборн слиза първият Mustang от първата генерация – автомобил в цвят “Уимбълдън бяло”, модификация с подвижен покрив. Официалното представяне на Mustang е на 17 април, 1964 г. на световното изложение във Флъшинг Медоус, Ню Йорк. Още през първия уикенд изложбените зали са привлекли 4 млн. посетители, от които 22 000 са направили поръчки.
През септември, 1964 г. към първоначалната гама на колата със затворен и подвижен покрив е добавена и спортната версия 2+2 с полегат покрив.
Любопитен факт е, че по време на демонстративна обиколка из Канада един от дилърите в Сейнт Джоунс, Нюфаундланд, продава по грешка първия произведен Mustang на капитан Стенли Тъкър, пилот от авиолинията “Ийстърн Провиншъл Еърлайнс”. През 1966 г. Ford успява да си върне колата, като я разменя с Mustang № 1 000 001. Днес еталонният автомобил е изложен в “Хенри Форд”, Диърборн.
През годините са произведени пет генерации на Mustang, като изложеният в залите на “Мото-Пфое” Mustang GT, 2006 г. е с ниво на оборудване Premium и с “най-добрата реколта” двигатели – 4,6 литров V-8, 300 к.с. В заключение е достатъчно да споменем, че потребителите зад океана са готови да чакат за този автомобил 12 месеца.