Мико Хирвонен най-после се върна на подиума – в четвъртия кръг от световния рали шампионат за 2014 г. в Португалия.
Финландският пилот и навигаторът му Ярмо Лехтинен се върнаха в М-Спорт тази година, след като изкараха два сезона в Ситроен. На екипажа обаче му трябваше известно време, докато си върне доброто усещане зад волана на Форд Фиеста RS WRC. В четвъртата надпревара за годината те станаха втори, изпреварени единствено от Себастиен Ожие и Жулиен Инграсиа (Фолксваген).
– Наистина съм щастлив от резултата. Желанието ни бе да направим чисто рали и точно това сторихме. Колата бе абсолютно перфектна и наистина конкурентоспособна. Знаехме, че имаме достатъчно добро темпо и въпросът бе кога точно ще успеем на напаснем отделните елементи в едно цяло. Смятам, че го постигнахме през уикенда в Португалия. Ще продължим да се развиваме и да учим, за да се борим още по-упорито в идващите стартове. Сигурен съм, че резултатът ще е страхотна мотивация за всички – коментира Хирвонен.
Съотборникът му Елфин Еванс преживя разочароващото си отпадане от надпреварата през първия й пълен ден. Той продължи да кара в състезанието, за да трупа опит, каквато е основната му цел за настоящия сезон.
– Трябва да благодаря страшно много на механиците, които се трудиха цяла нощ, за да ни дадат един перфектен автомобил за последните два дни на ралито. След състоянието, в което им го оставихме, определено не очаквах да е идеален! Те обаче свършиха брилянтна работа и се надявам, че след това сме ги накарали да се гордеят с нас. Имахме шанс да научим още много неща за колата и управлението й. Предстои ни още едно ново за нас рали, където може малко да променим подхода си. Но съм доволен как се развива ситуацията досега – заяви британецът.
42 Форд Фиести участваха в различните класове на рали Португалия, което пък накара целият екип на М-Спорт да се гордее с постижението си. Това е най-големият брой автомобили на марката в една WRC надпревара. Сред тях се отличиха От Танак (въпреки че не успя да финишира като хората), класиралият се пети Хенинг Солберг и Понтус Тидеманд (трети във WRC2).
– Много съм доволен от работата, която свършихме. За първи път от повече от две години насам карах WRC кола на чакъл и изградих чудесно темпо. Мога да съм дори по-бърз, сигурен съм. Вече съм стар, но безкрайно мотивиран – пошегува се отново със себе си Хенинг. – Дайте ми няколко дни тестове и ви казвам, че пак ще бия младоците!
Шефът на М-Спорт Малкълм Уилсън не криеше задоволството си от подиума на Хирвонен, развитието на Еванс и представянето на останалите пилоти с подготвени от неговия екип автомобили.
– Всички знаехме, че Мико притежава скоростта и решимостта да се бори отново на върха. Фантастично е да го видим как го прави. Впечатлен съм и от това колко силно се справи Елфин след първоначалното разочарование. Хенинг Солберг – какво повече да кажа? За нас присъствието му в сервизния парк винаги е удоволствие. А такова представяне е нещо много специално. Понтус бе забележителен при първото си сядане зад волана на Фиеста R5 – контролира всичко перфектно – заяви Уилсън.