5 Форд Фиеста RS WRC ще представят М-Спорт и Катар в рали Швеция тази седмица. Към Мадс Остберг, Евгени Новиков, Тиери Нювил и Юхо Ханинен ще се присъедини Матьо Уилсън, който замества болния Насър Ал-Атия.
Вторият кръг от WRC за 2013 г. е изцяло на сняг и традиционно е единствената изцяло зимна надпревара в календара. В условия, каквито няма в нито едно друго състезание от шампионата, екипажите ще се борят с минусови температури и трябва да внимават доколко разчитат на снежните банкети, за да не губят ценни минути, ако се наложи да изкопават автомобилите от преспите.
Времето в региона, където е съсредоточено ралито, през последните дни обаче е доста меко и е необходимо да се внимава за топящ се сняг и чакъл.
Остберг единствен донесе точки за М-Спорт в рали Монте Карло, а сега е готов да се бори направо за победата в Швеция. 25-годишният пилот има силни карания в състезанието, което на практика е домашен старт за него.
– Определено се чувствам уверен преди това рали. През уикенда би трябвало да има сняг, но ще е доста сложно на чакъла, ако той изчезне – би означавало, че ще трябва много да се внимава за гумите, тъй като лесно могат да си загубят шиповете – сподели норвежецът.
Новиков вървеше на трета позиция преди да отпадне в Монте Карло, но заяви, че има определено положително чувство за предстоящото състезание.
– Казаха ми, че е много студено, а отсечките – добри, така че нямам търпение за битката! Трябва да изчакаме, за да видим какви ще са условията в самата надпревара, но мисля, че ще трябва да работим доста, за да открием баланса между скорост и износване на гумите. Ралито е много бързо и трикът е да се губи колкото се може по-малко време. Показахме, че имаме достатъчно скорост, за да се състезаваме с тези на върха – добави руснакът.
За Нювил снегът е може би най-нелюбимата настилка. Белгиецът се е състезавал на такава повърхност само веднъж досега (през миналата година).
– Предишния път карахме страшно внимателно. Целта бе единствено да завършим. Сега ще е още по-трудно. Не само трябва да финишираме, а и да демонстрираме скорост, да постигнем добър резултат за екипа. По етапите може да има открит чакъл и това означава, че ще трябва да сме още по-съсредоточени. Ако повредиш твърде рано шиповете, просто започваш да губиш време – обясни Тиери.
Ханинен също посочи, че ако се задържи около -15 градуса и снегът не се топи, ще е по-добре за ралито. Той посочи още, че ледът по отсечките помага за запазване на гумите, особено при вторите преминавания.
– Със сигурност ще е трудно, но се надявам условията да са далеч по-различни от тези на Монте Карло – каза още той. – От друга страна, е нужно да си бърз от самото начало. Ако нещо се отнесеш в първите етапи, после е много трудно да наваксаш. Не съм карал там от 2008 г., но съм много щастлив от колата. Работим по подобряването на малки неща в настройките и всичко изглежда добре.