Екипажите на М-Спорт са готови за предизвикателството на единствената надпревара във WRC календара със смесена настилка – рали Испания.
Състезанието отбелязва 50-ата си годишнина. То е с уникални характеристики, тъй като е единственото през сезона, по време на което се кара и на чакъл, и на асфалт. Това изисква изключително бързо прехвърляне от един тип настройки към други.
– Харесвам това рали. Карам там всяка година от 2003 г. насам и имам чудесни спомени. През 2005-та с Ярмо [Лехтинен] там взехме първия си WRC подиум – сподели Мико Хирвонен. – Най-голямото предизвикателство е чистото преминаване от едната настилка към другата. Прехвърлянето не е леко – автомобилът е с различно поведение, нивото на сцепление е друго, както и точките на спиране. Трябва да си достатъчно уверен, за да се справяш във всяка отделна отсечка. Ако не си 100% доволен от управлението на колата, лесно може да загубиш страшно много време в събота сутринта. Асфалтът е много по-различен от този във Франция. Пътищата са много по-широки и гладки. Смятам, че намерихме подходящи настройки за там. Целта ми ще е да помогна за утвърждаване на позицията ни в шампионата.
Елфин Еванс призна, че не е имал особен късмет в Испания, но надпреварата там му допада и се надява на по-добро представяне в предстоящото рали.
– Готов съм за предизвикателството и дано направим още една стъпка напред. Преминаването от чакъл на асфалт е малко странно, тъй като се променя усещането зад волана. Чувството обикновено трае само една отсечка. Скоро влизаш в ритъм, а ние направихме добър предварителен тест и намерихме чудесни базови реглажи, а по принцип това елиминира драмите – допълни той.
Британецът също отбеляза, че асфалтът в Испания е различен от този, на който се кара в Германия и Франция и има собствени предизвикателства. Пилотът има сериозен напредък този сезон:
– Показахме доста обещаващо темпо на асфалт пред годината, а честно казано и скоростта ни на чакъл не е лоша. Хубаво би било моментните проблясъци да се съберат в цяла обиколка. Нямам някакви специфични цели наум, но ако мога, ще гоня някои от по-опитните колеги.