Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 МР4-19В – новата надежда

МР4-19В – новата надежда

49
0

От: Йордан Севов
Снимки: ДаймлерКрайслер

След най-лошия старт в шампионата на Формула 1 от 1979 г. насам тимът на Макларън изглежда, най-после излиза от тунела.
Решителна крачка напред трябва да бъде постигната с новата кола МР4-19B и сигурно това ще се случи, защото в старата, както казаха и самите пилоти почти нищо не бе наред.
За осем състезания болидите на тима получиха девет повреди в двигателите и завършиха 8 пъти от 16 възможности, което е абсолютно недопустимо за компании като Макларън и Мерцедес.
Преди Гран при на Канада положението бе просто неописуемо.
Двойно отпадане пред собствена публика на прочутия Нюрбуринг в полите на Айфел и 6-то! място в класирането при конструкторите, зад скромния Заубер! Трагедия!
За първи път шефът на Мерцедес Бенц Юрген Хуберт публично критикува конструктора Марио Илиен, че е използвал непроверени бутала, а вторият дизайнер Вернер Лоренц направо бе преместен.
Успоредно на сцената се появи ревизираната версия MP4-19B – голямата надежда на екипа за поне достойно представяне до края на годината.
Кими Райконен направи тридневни тестове на пистата Силвърстоун и завъртя точно 215 обиколки, или 1105 км. Според самия пилот колата определено е напредък. “Единствено имахме малки проблеми с охлаждането и спирачките, но те бяха породени от това, че използвахме досегашни компоненти, а не предвидените за колата. Просто не всичко още е готово”, заяви Райконен по време на уикенда в Канада. “Колата иначе е много по-добра.”
Според финландеца MP4-19B вече не е толкова “нервна при спиране”. “Надяваме се да можем да се борим за подиуми и дори за победи към края на сезона”, пожела си Кими, “защото периода до сега бе много труден за нас.”
Двамата пилоти бяха най-горещите привърженици на идеята, новият болид да бъде използван още за състезанията в Канада и САЩ.
Но разума и Мартин Уитмарш все пак победиха: 19В остана у дома в McLaren Technology Centre и ще бъде използван най-рано във Франция. И това обаче не бе 100% сигурно, защото не малка част от новите детайли просто трябва да бъдат произведени, а и шасито е макар и мнго това да не личи е променено толкова, че се нуждае от нов тест за здравина пред ФИА. Освен това се готвеше и нова тест сесия на пистата Херес, която по това време на годината се описва като пещ.
“Надяваме се, че тестовете на Херес ще минат успешно”, казва изпълнителния директор на Макларън, Мартин Уитмарш. “Ако стане така ще вземем колата за Франция.”
Какво се промени в Макларън Мерцедес през последните няколко месеца: след като пневматичното управление на клапаните в двигателя на Кими Райконен стачкува по време на Гран при на Монако, от тима бе освободен Вернер Лоренц (на когото ще бъде търсено място в заводите на концерна ДаймлерКрайслер, за да бъде избегнато заплащането на висока неустойка). Само два месеца по-рано бе освободен и Ханс-Улрих Майк, заемащ управляваща роля в отдела подготвящ двигателите за Гран при. Сега отново за двигателите в колите на Макларън отговаря отново единствено Марио Илиен.
Но на Нюрбургринг именно швейцарецът пусна нова серия от бутала и те предизвикаха повреди в общо три двигателя.
Това, че двигателите в новия болид 19В няма да бъдат напълно нови предизвика въпроси, имали въобще ……