Драстични промени в правилата предложи президентът на ФИА Макс Мозли, като идеята е те (или част от тях) евентуално да влязат в сила през 2008 г. Целта според изявлението на англичанина е да се “подобрят състезанията” и да се постави по-силно ударение върху пилотските умения чрез “елиминиране на електронните помощи”.
В предложението са включени преминаване към 2,4-литрови V8 двигатели (които да се карат в продължение на два уикенда), механични скоростни кутии, забрана на тракшън контрола, използване на стандартни спирачни системи. Промените първо ще се обсъдят с шефовете на отборите, техническите директори и други специалисти на специална среща в Монако на 4 май.
Според клаузи 8 и 10 в настоящото споразумение Конкорд техническите правила за световния шампионат през 2008 г. трябва да бъдат обявени не по-късно от 31 декември 2005 г. Именно поради тази причина Мозли предприема действия толкова рано. Той също така е отправил молба към тимовете не само за участие в дискусията, но и за техни предложения, ако имат такива.
Предложените промени са:
Двигател:
2,4 литра V8;
максимум четири клапана на цилиндър;
двигателите да се използват в продължение на два състезателни уикенди (обсъжда се вариант за контрол и съответна система за наказания при смяна на мотор);
изготвяне на списък от компоненти, които да се произвеждат от специфичен материал и/или да се правят чрез специален производствен процес;
стандартен за всички тимове ECU (Electronic Control Unit);
забрана на системите контролиращи и спомагащи използването променливи фази на газоразпространение, както и такива контролиращи хода на клапаните;
забрана на системите за директно впръскване под високо налягане;
намаляване на максималната якост на използваните материали от 40 Gpa на 32 Gpa;
Трансмисия, спирачки и управление:
механични скоростни кутии;
механичен съединител;
забрана на електронно контролираните диференциали;
забрана на сервоуправлението;
стандартни спирачни дискове и накладки;
Шаси:
намаляване на допустимия минимум на теглото с 50 кг (с цел елиминиране на баласта и от там намаляване на кинетичната енергия при инциденти);
промени в аеродинамиката и при гумите за постигане на специфични цели отнасящи се до скоростта в завой, скоростта на прави, механичното сцепление и поведението на спирачките, които трябва да бъдат обявени не по-късно от 31 декември 2004 г.;
намаляване широчината на предните гуми и увеличаване широчината на задните, за да се позволи ефективно разпределение на теглото без допълнителен баласт, като освен това така ще се намали и средната скорост заради по-голямото челно съпротивление (общата ширина на предните и задните гуми обаче остава същата);
Спортни правила:
забрана на резервните автомобили;
колите да стоят в затворения парк по време на целия уикенд;
стандартни гуми само от един доставчик. Всички аспекти по евентуални договори и доставки в такъв случай ще са под контрола на ФИА;
драстично намаляване на тестовете, чрез намаляване на изминатите километри, а не на дните за тренировки;
два идентични комплекта гуми за квалификация и състезание;
нова квалификационна система, която трябва да бъде обсъдена с отборите, притежателя на търговските права, излъчващите надпреварите и организаторите на състезанията;
ако квалификацията продължи да се провежда с горивото, с което се започва и състезанието, да се уточни количеството гориво, с което да се презарежда колата по време на стопа;
забрана смяната на гуми по време на състезание (освен при спукване на гума), презареждането с гориво остава;
да бъде обмислено дали не може да се дават точки за конструкторския шампионат на четири автомобила (не както е в момента на два). Целта е да се окуражи снбдяването на по-малките тимове с двигатели;
Общи:
премахване на ограниченията относно продажба, даване под наем или размяна на шасита и други компоненти между отборите;
12 участващи отбора на сезон, като крайният срок за подаването на молбите да е 1 юли предходната година;
гарантирано участие на отбори с дългосрочни контракти;
промените в спортните и техническите правила за бъдещи сезони да се приемат с мнозинство гласове от тимовете, одобрени за участие през сезона, в който промените трябва да влязат в сила. Сега това става след съгласието на всички отбори;
техническите промени в правилата отнасящи се до Формула 1 да се обявяват през юни и да влизат в сила на 1 януари от втората година след обявяването (например техническо правило за 2012 г. трябва да бъде обявено не по-късно от 1 юли 2010 г.).