Начало Moto News MotoGP: Тотално надмощие на шампиона Маркес на Сепанг

MotoGP: Тотално надмощие на шампиона Маркес на Сепанг

29
0

Червен светофар затвори пистата Сепанг в Малайзия за първите тестове в MotoGP през този сезон. В трите дни безпрекословно най-бърз бе световният шампион Марк Маркес от Repsol Honda, който постави и рекорд в последния ден. След него не само в последния ден, а общо за трите бяха 9-кратният световен шампион Валентино Роси и съотборникът му от Yamaha Factory  Хорхе Лоренсо. В последния ден четирима пилоти слязоха под 2 минути за обиколка, а сред тях бе и сензацията на първите изпитания на Сепанг – Алекс Еспаргаро, въпреки че е в клас Open. С мотоциклета си FTR Yamaha той зае 4-о място.

Интересното бе, че най-добрите времена на водещите пилоти бяха направени сутринта, когато асфалтът на пистата беше още студен. Маркес, който във втория ден бе единственият, слязъл под 2 минути, постигна 1:59.533. Така той направи най-бързата обиколка с мотоциклет на Сепанг и строши неофициалния рекорд на тестове на Кейси Стонър – 1:59.607 от февруари 2012 г., също с Honda. Марк направи симулация на състезание с 15 поредни обиколки с времена под 2:01 минути.  Много близо до Маркес, на по-малко от 2 десети бе и Валентино Роси. Постижението му от 1:59,727 е личното му най-добро време на малайзийската писта. Най-после и двукратният световен шампион Хорхе Лоренсо влезе сред най-бързите пилоти, защото досега завистливо гледаше как пред него се подреждат дири пилоти от сателитни тимове и дори от Open. Още на втората си обиколка Лоренсо даде 1:59.866, което му отреди 3-о място в класацията за трите дни. Сензацията бе Алекс Еспаргаро свикна да е сред най-бързите и отново доказа колко е бърза комбинацията на шасито FTR и лизинговия двигател Yamaha за екипа на NGM Mobile Forward Racing. Алекс изпревари германецът Щефан Брадъл от LCR Honda, който е пети. Брадъл падна на първия завой, където през октомври миналата година си счупи глезена. Сега обаче се отърва без контузии. 

Отново сензацията бе Алекс Еспаргаро, който също слезе под 2 мин за обиколка – 1:59,998, въпреки че е в клас Open с мотоциклета си FTR Yamaha за екипа на NGM Mobile Forward Racing. По-големият брат Еспаргаро постигна времето си във втората от общо 43 обиколки, които направи и бе с близо 2 секунди по-бърз от съотборника си Колин Едуардс, който завърши деня на 14-о място. Вторият пилот на Repsol Honda – Дани Педроса направи доста посредствени обиколки в началото и дори излезе извън пистата, но слредобед се нареди на 6-о място с 2:00.223.

Най-после пилот на Ducati Team влезе в топ 10. Андреа Довициозо постигна 2:00.370 и стана 7-и, като това е едно от най-добрите постижения на Ducati на тестовете на Сепанг. Времето на Дови е с 0.776 сек. по-добро от постижението му от вчера (сряда) и с 0.7 сек. по-добро от това на съотборника му Кал Кръчлоу, който стана 12-и. Двамата пилоти на Ducati пробваха ъпгрейдваните машини за втория тест на Сепанг. Като по-големият си брат, Пол Еспаргаро бе най-бърз от пилотите на Monster Yamaha Tech 3, като зае 8-о място и бе с 1.122 сек. по-бърз от Маркес. Съотборникът му Брадли Смит стана 11-и. Британският пилот смята, че може да доближи още повече конкурентите си, ако от Yamaha му осигурят скоростната кутия с по-бързата смяна на предавките, с каквато разполагат Роси и Лоренсо, още в намалото на сезон 2014. Топ 10 оформиха пилотът на Pramac Racing Андреа Яноне и Алваро Баутиста от GO&FUN Honda Gresini, които изостават с малко повече от секунда от темпото на лидерите. Ники Хейдън от Drive M7 Aspar и Скот Рединг от GO&FUN Honda Gresini, които карат новият мотоциклет Honda RCV1000R в клас Open, станаха съответно 13-и и 21-и, но се надяват машината им да стане по-бърза до първия старт в Катар.

Пилотът на Suzuki Test Team Ранди де Пюние също работи усилено в трите дни. Той бе 17-и и изостана на 3 секунди разлика, но се надява с еволюцията на машината на Suzuki тя да бъде стопена.

Пилотите тестваха също и новите гуми на Bridgestone.- Те са със същата конструкция, която беше използвана на тестовете във Валенсия през ноември миналата година, но компаунда бе пригоден за по-високите температури на Сепанг. От японския доставчик на гуми заявиха, че са събрали полезни данни за подобрение на продуктите си през 2014 г.