Екипът на Сузуки приключи тестовата си програма в Европа за 2013 г. с двудневна тренировъчна сесия на пистата Муджело. Японският производител, който ще се върне в МотоGP през 2015-та, прави изпитания отново с Нобуацу Аоки и Ранди де Пюне.
Тимът използва времето си на италианското трасе, за да работи по ревизиран двигател и други компоненти с цел повишаване максималната скорост на мотора. Имаше подобрения и по шасито и електрониката.
На Муджело бяха събрани още данни след трите дни на Мизано относно поведението на машината при спиране и влизане в завой. Бе предприета нова посока в работата по отношение на сцеплението в задната част – област, в която Сузуки ще продължат да се трудят в началото на 2014 г.
Най-доброто време на Де Пюне бе 1:49.260 мин. Новият рекорд за обиколка на пистата е на Марк Маркес, даден по време на уикенда за Гран при на Италия през юни – 1:47.639 мин.
– Трудихме се сериозно по електрониката и картите за управление в различни ситуации. Стана ни ясно също така, че трябва да поработим още по задното сцепление. Очаквахме Муджело да е трудна писта, но след изпитанията дадохме много информация на инженерите и сега те могат да я анализират – разясни още Де Пюне. – Малко съм тъжен, че това бяха последните тестове за този сезон, тъй като карането на мотора ми доставя удоволствие, както и работата с екипа на Сузуки. Надявам се тепърва да имам възможност да съм с тях и да продължим да подобряваме машината.
Плановете на Ранди за следващия сезон все още не са оповестени официално. Според слуховете той може да напусне екипа на Аспар, за да се концентрира върху работата си със Сузуки. Тийм мениджърът Давиде Бривио не даде индикации какво ще се случва тепърва, но отбеляза усилията на пилота в работата за тима:
– Ранди много ни помогна, въпреки че на моменти се налагаше да влага сериозни усилия между кръговете от МотоGP. Бих искал да му благодаря за приноса в откриването на силните и слаби страни на проекта ни. Коментарите му бяха и ще продължат да са важни за развойната ни работа през идващите месеци. Бих искал да благодаря и на отбора на Аспар за това, че позволиха на Ранди да участва в тестовете.