Игри на нерви, стратегии, драми и грешки. Всичко имаше този уикенд на пистата Заксенринг, за Гран При на Германия, която за 4-и пореден път във висшия клас и общо за 7-и в трите класа, спечели Марк Маркес от екипа на Repsol Honda. На подума му асистираха друг пилот на Honda, но от сателитния LSR – Кал Кръчлоу и Андреа Довициозо с Ducati, който от дълго време не е бил сред топ 3.
Състезанието започна на мокра писта. Епизодичните превалявания преди старта принудиха пилотите да излязат с мокри гуми. След старта поведе Валентино Роси (Movistar Yamaha MotoGP), но Довициозо го изпревари. Зад тях атака започна Данило Петручи (OCTO Pramac Yahnic) с Ducati, който задмина Маркес, Роси, а накрая и Дови, за да стане лидер. Довициозо си върна позицията след падането на Петручи на 3-и завой на 11-ата обиколка. След него бяха Роси, победителят от Ассен Джак Милър (Estrella Galicia 0,0 Marc VDS) с Honda, Хектор Барбера (Avinita Racing) и Дани Педроса (Repsol Honda).
В средата на дистанцията на трасето се появи суха лента, което бе знак, че пилотите трябва да сменят гуми. Андреа Яноне първе смени гумите с интермедия. На 17-ата обиколка Маркес смени мотора и сложи много меки гуми за да довърши състезанието. Това бе най-правилногто решение в състезанието и то донесе победата на Марк. В челото пък мокрите гуми на Довициозо бяха вече с грейнинг. Подобно бе и състоянието на предното колело на Роси. Два пъти го викаха в бокса, но той не влезе и това бе грешката, която го лиши от подиум. Кръчлоу също бе един от пилотите, които първи смениха гумите си. Той настигна Роси и започна да го притиска. За известно време лидер бе Милър. Довициозо и Роси влязоха заедно в бокса.
Междувременно с меките сликове Маркес правеше рейд напред към челото и изпреварваше пилотите, за да стигне до второто място. Милър не можа да издържи на атаките му и така Марк Мркес поведе, за да спечели своята 53-а победа и 27-а във висшия клас. За момент преднината му пред втория беше над 21 сек. Сега Марк е лидер във временното класиране със 170 т. Пред Хорхе Лоренсо, който завърши 15-и – 122, трети е Роси със 111, а Дани Педроса е с 96.
Кръчлоу положи доста усилия да стигне до подиума, като първо води битка със Скот Рединг, а след това е с Довициозо. Британецът обаче издържа на атаките, за да спечели своя 9-и подиум. На това място той дълго не е бил – от Аржентина 2015. Третият на финала – Андреа Довициозо, взе втория си подиум за сезона и направи едно от най-добрите си състезания.
Скот Рединг остана 4-и и също направи блестящо каране, особено в края. Зад него финищшира Андреа Яноне също с Ducati. Той и Дани Педроса успяха да изпреварят в последните турове Джак Милър, който все пак взе максимума от своя мотоциклет Honda и дори отново успя да победи Валентино Роси. Точно Роси стана 8-и, защото закъсня да смени мотора си и хората от Yamaha бяха бесни. Топ 10 оформиха Хектор Барбера с Ducati и Алваро Баутиста с Aprilia.