Двамата конкурентни пилоти – Валентино Роси от Yamaha Factory Racing и Дани Педроса от Repsol Honda завършиха на върха втората тестова сесия на Сепанг във висшия клас MotoGP, като дадоха равно време – 1:59.999 за една обиколка. Междувременно от Ducati Team обявиха решението си да се състезават в клас Open през 2014, като ще използват стандартната електроника и ще могат да развиват двигателя си съобразно новите правила.
Въпреки че двамата – Роси и Педроса слязоха под 2 минути за обиколка и направиха уникалното си постижение, те изостават с 0.466 сек. от постижението на Марк Маркес от първите тестове на Сепанг в началото на февруари. Маркес отсъства от сегашните изпитания заради контузия. Днес Доктора обаче отново демонстрира бързината си в своето 15-о участи във висшия клас. Роси направи постижението си в 13-ата обиколка при тестовете на гумите за 2014 г. от заводския тим на Yamaha. Най-бързият пилот от вчерашния ден – Дани Педроса постигна най.-доброто си време на 47-ата от общо 50 обиколки, които направи днес. Условията на пистата бяха в 4 часа следобед стабилни, а температурата на пистата бе 64°C. Педроса симулираше състезание от 19 обиколки следобед и всяка от обиколките му бе под границата от 2:02.000, а най-доброто постижение бе 2:00.985 на 15-ата обиколка.
От друга страна, в бокса на Yamaha, съотборникът на Роси – Хорхе Лоренсо бе на 7-о място, като изостана на 0.75 сек. от предишния тест, когато условията на пистата бяха по-добри и пилотите използваха спецификация на гуми от 2013 г. Ducati GP14 с Андреа Довициозо зае третото място, като изостана само на 0.068 сек. За първи път пилот от тази марка се класира на толкова предна позиция и дава такъв добър резултат – 2:00,067. Това постижение е с 0.3 сек. по-добро от първия тест на Сепанг. Алекс Едпаргаро отново бе сред най-бързите и с 2:00.101 се нареди на 4-о място. Той също правеше симулация на състезание за NGM Mobile Forward Racing със своята Yamaha от клас Open. Щефан Брадъл също имаше силна тестова сесия и за своя тим LCR Honda той бе доста постоянен във времената си, като постигна добър ритъм в дълги серии от обиколки и завърши изпитанията на 5-о място, на 0.165. Най-бързият пилот от първия ден – Алваро Баутиста изостана в последния на 0.5 сек. и на 6-о място. Той е доволен от прогреса ис, тъй като използва нов заден амортисьор. Осми стана Кал Кръчлоу, като постигна най-доброто си време от двата теста на Сепанг и намали разликата на по-малко от 0.8 сек., което е постижение спрямо изоставането от 1,5 сек. на предишния тест. Ключовото развитие по мотоциклетите на Monster Yamaha Tech 3 тази седмица в Малайзия бе използването на скоростна кутия с бърза смяна на предавките, а двамата пилоти – Брадли Смит и Пол Еспаргаро влязоха в топ 10 с почти еднакви обиколки и изостанаха съответно на 0,8 и 1,0 сек.
Пилотът на Pramac Racing Андрвеа Яноне катастрофира малко преди 1 часа следобед, но не бе контузен и ваднага продължи работата си, като зае 11-а позиция, докато Йони Ернандес от Energy T.I. Pramac Racing с Open Ducati стана 13-и. Ранди де Пюние продължи работата по развитието на мотоциклета на Suzuki, с който марката се връща в MotoGP през 2015 г. и стана 12-и, като най-добрата му обиколка е на 1.431 сек., което е доста по-добре от предишните тестове на Сепанг, когато изоставането бе 2.953 сек. колин Едеардст два пъти остава без гориво, след като изстиска лимита от своята машина Forward Yamaha и стана едва 14-и, пред своя сънародник Ники Хейдън който бе на 1.925 сек от лидерите със своята Drive M7 Aspar Honda RCV1000R.
Сега заводските отбори на Ducati, Honda и Yamaha заминават за Филип Айлънд, за тестове на гуми от 3-и до 5-и март, но там отново няма да присъства Марк Маркес, който е със счупен крак и се лекува.