Двамата пилоти на Yamaha Factory Racing Валентино Роси и Хорхе Лоренсо са доволни от тестовата сесия на Сепанг. Особено от третия ден, когато и двамата слязоха под 2 мин. за обиколка. Деветкратният световен шампион Роси направи най-доброто си постижение досега на пистата Сепанг и остана на по-малко от 2 десети от лидера Марк Маркес.
В последния ден Роси и Лоренсо направиха симулация на състезания в задушния и влажен следобед на Сепанг, като и двамата изминаха с версията за 2014 г. на мотоциклета M1 по-дълга дистанция от състезателната. Роси е ентусиазиран:
– Тестът бе много ползотворен и аз съм много щастлив. Доволен съм от втората позиция, но най-вече от времето за обиколка, което е най-доброто в кариерата ми в Сепанг . Това е първият път, в който слизам под 2 минути и съм само на десета от Марк и рекорда на пистата. Вече чувствам по-добре мотоциклета и открихме някои добри решения в настройките. Опитахме симулация в следобедните часове и бе много добре, че нямахме никакви проблеми. Бе доста трудно да поддържаме добро темпо, но не беше толкова зле. За първи тест балансът на машината е добър.
Четирикратният световен шампион Хорхе Лоренсо също бе доволен от трите дни изпитания, въпреки че пропусна възможността да бъде по-бърз. Пилотът от Майорка постигна добър напредък по време на сесиите, като успя за достигне усещането за мотоциклета, което имаше през 2013, въпреки намаления лимит за гориво, което има през този сезон. Едва в последния ден Лоренсо завърши на трета позиция, само на 0.333 секунди от лидера.
– Мисля, че много подобрих времето за обиколка в последния ден, спрямо предишните – коментира Лоренсо. – Въпреки това не направих добра обиколка. Може би с по-меки гуми, бих могъл да направя 1:59,5 или 1:59,6. Целта ни обаче не бе да се подобри времето за една обиколка, но за подобряване на състезателното темпото, което успяхме да постигнем. Когато симулирахме състезание в горещи условия, открихме някои проблеми, които не сме го очаквали. Затова темпото не беше толкова добро, колкото искахме. Ние обаче правихме тестове само на една писта, която не е много успешна за Yamaha, погледнато исторически. Така че нека да видим какво ще се случи на следващия тест в Малайзия и на други писти. Еволюцията и усъвършенстването на мотора е голямо, така че съм доста доволен. За да имам подобно чувство като от миналата година, при положение, че разполагаме с по-малко гориво, е много важно.