Начало Moto News MotoGP: Роси най-бърз в първия тестов ден на Сепанг

MotoGP: Роси най-бърз в първия тестов ден на Сепанг

30
0

Валентино Роси завърши на първо място в първия ден от тестовете на висшия клас в мотоциклетната Гран При. Роси имаше предимство заради това, че използва за пъви път скоростната кутия с бърза смяна на предавките на своя мотоциклет Movistar Yamaha YZF-M1.

Времето направи деня труден, а температурата на пистата бе 60 градуса доведе до липса на сцепление. Затова нито един пилот не можа да достигне времето си от първия тест на пистата Сепанг. Най-добрата обиколка на Роси – 2:00.414 бе с огромната разлика от 1.5 сек. по-бавна от най-бърза обиколка на Марк Маркес на първите тестове на Сепанг и дори по-бавна от най-слабото постижение на Доктора от първия тест. Всички най-бързи времена, бяха постигнати сутринта, преди пика на жегата през деня. Пилотите тогава почти не караха и чакаха пистата да се охлади. Точно когато температурата започва да пада и условията да се подобряват, а повечето състезатели излязоха на трасето, заваля проливен дъжд, който сложи край на всякакви смислени времена за обиколка. Все пак в дъжда някои от по-смелите пилоти събраха някои данни на мокро за своите инженери, реди гръмотевичната буря за стане причина да бъде показан червен флаг 20 минути преди края на сесията.

Movistar Yamaha имат вече нова скоростна кутия с бърза смяна на предавките. Все още не може да се каже дали работи добре, когато се качват или свалят предавките, но тя е еволюция на използваната от тима на предишния тест. Роси завърши деня на 0.129 сек. пред пилота на Repsol Honda Дани Педроса. Двамата от Repsol Honda определиха на първия тест в Малайзия кои мотоциклети ще развиват на тези изпитания. Педроса обаче се адаптира по-добре на капризните атмосферни условия и стана втори, като бе повече от половин секунда по-бърз от своя съотборник Маркес.

Пол Еспаргаро бе на 0.462 сек. след Роси и бе първи от екипа на Yamaha Tech 3, които настройваха електронния пакет на YZF-M1. Пол бе на 0.179 сек. пред брат си Алекс Еспаргаро, който показа сериозните възможности на мотоциклета на Team Suzuki GSX-RR, като завърши 4-и на 2:.01.055. След миналия тест на Сепанг, Suzuki се върнаха в Япония и прекараха дълго време в аеродинамичния тунел за разработването на нов обтекател, а също и да се направят някои актуализации на двигателя, за да се опита да се извади повече мощност от GSX-RR. Очевидно работата дава резултат. Новият съотборник и руки (новак) на Еспаргаро – Маверик Винялес показа колко бързо се адаптира към висшата класа, като даде 9-о време за деня, като бе на 0.9 сек. от  Роси.
Това беше разочароващ ден за двама от фаворитите. Хорхе Лоренцо, който дори и с новата си скоростна кутия, даде време със 7 десети по-слабо от Роси. Въпреки това Лин Джарвис и екипа на Yamaha бяха щастливи, че Лоренсо бе по-бърз от сегашния световен шампион Марк Маркес, който даде 2:01.190, което му стигна само за 6-о място.
Кал Кръчлоу дава признаци, че той започва да използва по-агресивен стил на каране, като с моторът на CWM-LCR Honda RC213V британецът стана 7-и, на 8 десети от лидера. Брадли Смит продължи възстановяването си от контузията, като остана 8-и с Monster Yamaha Tech 3 YZF-M1, само на 2 стотни след Кръчлоу.

Ducati най-накрая представи дългоочаквания мотоциклет GP15 на Сепанг, с който се надяват да влязат в борбата за титлата. Той е по-малък от GP14.3, който тестваха на миналата сесия, а позиицията на двигателя е променена, за да се опитат да подобрят моторите, които станаха известни с недозавиването си. Довициозо и Яноне караха и новия и заедно с това стария мотори, за да дадат вързможност на инженерите да съберат данни, като завършиха 10- и 15-и. Те са окуражени от факта, че имат нови машини, които са направени изцяло под ръководството на Джиди Дал Ина.

Скот Рединг бе доволен от работата си през деня, като финишира 11-и след адаптирането му в стила на каране на големия мотор, като даде най-доброто от Estrella Galicia 0,0 Marc VDS Racing Honda, но бе на малко повече от секунда по-бавен от Роси.

Денят бе доста противоречив за Aprilia Racing Team Gresini с Алваро Баутиста, който стана 12-и, на 1,3 сек. от Доктора, но неговият съотборник Марко Меландри бе 27-и.