Хорхе Лоренсо бе най-бърз в първия ден от състезателния уикенд за Гран При на Каталуня. Той постигна най-добро време на втората свободна тренировка, а втори стана Алваро Баутиста.
В първата тренировъчна сесия най-доброто постижение бе на световния шампион Кейси Стонър от Repsol Honda. След него бе съотборникът му Дани Педроса. Стонър, който спечели на тази писта миналата година, сега постигна 1:42,775, като изпревари Педроса само с 1 десета. Трети стана лидерът в шампионата Хорхе Лоренсо с машина на Yamaha Factory Racing.Четвърто време даде Кал Кръчлоу от Monster Yamaha Tech 3, който кара сега със същата спесификация на спирачките като съотборника си Андреа Довициозо.
Във втората сесия обаче, при слънчево и топло време, Лоренсо постигна 1:42,099, а след него бе пилотът на San Carlo Honda Gresini Баутиста, който се надява да спечели и място на първа редица. Трети бе Кръчлоу, като още веднъж показа, че ще бъде силен този уикенд и ще се стреми към първия си подиум в неделя. След него се класира съотборника му Андреа Довициозо, който бе 8-и на първата сесия. Изненада поднесе и пилотът на Pramac Racing Team Хектор Барбера, който бе с повече от половин секунда по-бавен от сънародника си Лоренсо. Бен Спийс стана шести.
След американеца бе пилотът на Repsol Honda Team Дани Педроса, който не можа да повтори постижението си от сутринта и зае 7-о място, като парвеше настройки за състезанието. Щефан Брадъл от LCR Honda MotoGP бе почти толкова бърз, колкото и Дани с фабричния си мотоциклет. Девети стана пилотът на Ducati Team Ники Хейдън, който не можа да се класира най-добре от пилотите на Ducati, както на първата сесия. Едва на 10-о място бе шампионът Стонър. Той правеше настройки за състезанието и бе единственият пилот, който не подобри времето си от сутринта. Валентино Роси на предишното състезание бе на подиума, но сега изобщо не даде индикации, че може да повтори отново успеха си. Той стана 12-и, на 1,5 от Лоренсо. Доктора сложи на резервния си байк скоростна кутия с различни предавателни числа, малко преди края на сесията. Най-бързият пилот със CRT бе Алекс Еспаргаро от Power Electronics Aspar – 13-и.
Съотборникът на Баутиста – Микеле Пиро получи механичен проблем в началото на сесията и се прибра в бокса, докато Матия Пасини от Speed Master катастрофира 14 минути преди края на сесията.