Кал Кръчлоу ще използва опцията си да остане в заводския екип на Дукати за МотоGP и догодина.
Това бе съобщено на Мизано, където приключи седмицата на марката и буквално часове, след като стана ясно, че Андреа Довициозо е подписал договор за 2015 и 2016 г.
– Довициозо поднови контракта си сутринта, Кал има договор за догодина и ще продължи да кара за нас – обяви директорът на проекта Паоло Чабати.
Кръчлоу имаше редица технически проблеми и инциденти, а заради контузия на ръката завърши едва четири от досега проведените девет старта. Проблемите на мотора му не позволиха поне да повтори формата си с Тех 3 Ямаха, с които взе четири подиума и стана пети в класирането при пилотите миналия сезон. Понастоящем англичанинът е 14-ти в класирането, а най-доброто му постижение в надпревара е шесто място.
Смята се, че ситуацията може да се подобри, когато се усети повече влиянието на новия генерален мениджър Джиджи Дал’Игня. Той заяви, че първата стъпка към новия мотор ще е по-малък двигател, който ще е с 90 градуса ъгъл между цилиндрите (като при Хонда).
Новината за оставането на Довициозо и Кръчлоу попари надеждите на Андреа Яноне да стигне до заводския екип, освен ако отборът увеличи броя на моторите си до три. Все пак Яноне разполага със заводска подкрепа, тъй като договорът му е директно с бранда, а не с тима.
Така Дукати стана вторият отбор след Хонда, който обяви изцяло пилотите си за следващия сезон. Валентино Роси подписа нов контракт с Ямаха, като се очаква и съотборникът му Хорхе Лоренцо да стори същото. Сузуки, които се връщат в спорта догодина, все още не са обявили нито един пилот. С тях са свързвани имената на Маверик Виналес и Алеикс Еспаргаро. Две заводски места могат да се отворят и в Априля, които пък обмислят дали да не изтеглят официалното си завръщане в спорта с година напред за 2015 г.