Заводският тим на Ducati доминира в първи ден от последните предсезонни тестове на осветление на пистата Лосаил в Катар. Много от тимовете чакаха да стане 18 часа и тогава пилотите им да излязат, тъй като по това време след две седмици тук ще бъде състезанието. В същото време чакаха и пистата с дължина 5,4 км да се охлади.
Ducati дойдоха в Катар със значително променени машини GP15, а те изглеждаха подходящи за конфигурацията на това трасе. Заводските пилоти Андреа Яноне и Андреа Довициозо доминираха почти през целия ден. Най-бърз бе Яноне, който оглави класирането с 1:55.265. Той бе и един от най-активните пилоти, който направи общо 50 обиколки. Неговият съотборник Довициозо бе втори с по-малко от една десета от секундата – на 0,098. Така италианският производител окупира първите две позиции. Дори звездата на Repsol Honda – световният шампион Maрк Маркес не можа да достигне темпото на Ducati и завърши деня трети на 0.289 сек. Неговият съотборник Дани Педроса в края на сесията направи своята летяща обиколка и завърши на 5-о място, като пробваше различни настройки на предната вилка на мотоциклета си RC213V.
Team Suzuki Ecstar бяха щастливи, че пилотът им Алекс Еспаргаро бе доста бърз и завърши на 4-о място, на 0,433 сек. Стана ясно, че екипът ще тества някои актуализации по машината GSX-RR утре. Съотборникът на Еспаргаро – Маверик Винялес изостана от съотборника си на 0.4 сек. и стана 11-и, като приключи изпитанията по-раноТой разби и двата си мотоциклета в катастрофи. За щастие пилотът се отърва без наранявания.
Екипът на Movistar Yamaha продължи работата по разработването на тяхната нова скоростна кутия с бърза смяна на предавките, за която официално обявиха, че ще я използват по време на сезона. Хорхе Лоренсо завърши 6-и, на 0.563 сек, само на десета пред съотборника се Валентино Роси, който бе 8-и. Деветкратният световен шампион катастрофира в началото на сесията, но се отърва невредим. Между двамата се намърда Кал Кръчлоу с CWM-LCR Honda. Британският пилот направи голям скок напред през деня, като завърши с време 1:55.837. Той продължава да се опитва да реши проблема със спирачката, който го притеснява още от втория тест на Сепанг. Неговият съотборник Джак Милър напредва със спецификацията Open на Honda и е с по-малко от 2 секунди по-бавен от Яноне. Австралиецът завърши на 19-о място.
Пилотът на Monster Yamaha Tech 3 Брадли Смит бе само на една стотна от секундата след Роси на 9-о място, а Пол Еспаргаро не успя да постигне бързината на съотборника си и остана 14-и. Той бе другият пилот, завъртял 50 обиколки на Лосаил. Скот Рединг постигна голям прогрес през деня и завърши на по-малко от секунда зад лидерите, като допълни топ 10 с машината на своя тим Estrella Galicia 0,0 Marc VDS Racing Team Honda.
Йони Ернандес се върна на пистата след като излекува контузията на рамото си и даде добро време за тима на Pramac Racing. Той бе 13-и, само на 2 десети след съотборника си Данило Петручи, който кара заводски Ducati. Карел Абрахам бе най-бързият в клас Open – 15-и. Пилотът на AB Motoracing бе пред Майк ди Мелио от Avintia Racing Ducati. Ники Хейдън от Drive M7 Aspar Team стана 17-и, само на 0.4 сек. пред съотборника си, новака Юджийн Лавърти, който бе 22-и. Лавърти се бореше да направи по-добри базови настройки на своя мотоциклет Honda от спецификация Open. Последни в класирането бяха заводските пилоти на Aprilia Racing Team Gresini Алваро Баутиста и Марко Меландри с мотоциклет RS-GP.