След като спечели първия си подиум като пилот на Yamaha в Гран При на Каталуня, Андреа Довициозо бе най-бърз и на тестовете на пистата край Барселона. На следващите две места се наредиха Бен Спийс и Хектор Барбера.
В началото на тестовете пистата беше много мокра заради дъжда, който валя цяла нощ. След като трасето изсъхна, пилотите излязоха на трасето. В първите обиколки катастрофираха Карел Абрахам (Cardion AB Racing) и Кал Кръчлоу (Monster Yamaha Tech 3). Първият се отърва без контузии, но Кал поднови тестовете едва следобед.
Отборите работиха по различни програми, като някои търсеха незабавен ефект, а други – по-далеч във времето. Ducati Team, които най-много надигаха глас за повече тестове пробваха новия си модел карбонов шарнир и настройки на мотоциклета, с който Ники Хейдън стана 10-и, а Валентино Роси – 11-и.
Repsol Honda Team изпробва новите спецификации на предните гуми Bridgestone, с които ще карат на Силвърстоун. Стонър и Педроса бяха съответно на първо и второ място на сутрешната сесия, но следобед Дани стана 5-и, а Кейси – 6-и.
Победителят от състезанието в неделя Хорхе Лоренсо от Yamaha Factory Racing бе насочен към бъдещото развитие на Yamaha за повече сцепление в завоя и по-голяма мощност при излизането от него. Бен Спийс пробваше различни спецификации на двигателя, вариации на шасито и настройки на електрониката. Лоренсо завърши деня 8-и, докато Бен зае второто място.
Сателитният тим Monster Yamaha Tech 3 също тества нова спецификация на двигателя и електрониката. Въпреки ранното излитане на Кръчлоу в чакъла, тимът имаше добър ден, след като Довициозо даде първо време – 1:41,997 и каза, че все повече и повече харесва машината на Yamaha. Въпреки инцидента, Кръчлоу стисна зъби и правеше тестове следобед и даде 7-о време.
Пилотът на San Carlo Honda Gresini Алваро Баутиста работеше по нови настройки на окачването и постигна четвърто време. Съотборникът му с машина CRT – FTR-Honda Микеле Пиро, продължи да търси по-добрите настройки на байка си и стана 16-и.
В другия сателитен тим – LCR Honda MotoGP Щефан Брадъл в сутрешната сесия правеше настройки на предницата на мотоциклета си, а следобед екипът работеше по сцеплението при излизането от завоите, окачването и електрониката. Германският новак стана 9-и и ще търси още по-голям ефект в следващите тестове.
Карел Абрахам и неговите хора от Cardion AB Racing пробваха няколко нови идеи за настройки, но той не можа да се придвижи по-напред от 12-а позиция. Хектор Барбера от Pramac Racing Team, също като Абрахам се фокусира върху настройките на своя Desmosedici и бе трети за деня, което говори, че са си свършили работата.
Paul Bird Motorsport използва своя британски пилот от Супербайк Шейн Бърн, който заедно с официалния състезател Джеймс Елисън работиха по машината ART. Бърн кара почти през целия ден, докато Елисън направи само пет обиколки с новия шарнир. Матия Пасини (Speed Master) и двамата от Power Electronics Aspar – Ранди де Пюние и Алекс Еспаргаро също пробваха нови части за техните мотори ART в подготовка за старта на Силвърстоун. Де Пюние бе най-бързият със CRT – 13-и, докато Еспрагаро стана 19-и.
NGM Mobile Forward Racing продължи да работи по електрониката на две различни спецификации на двигателите. Колин Едуардс завърши 15-и. Иван Силва от Avintia Blusens работеше с две шасита FTR и карбоновото Inmotec, което тимът има намерение да използва в бъдеще. Решението ще бъде взето след тестовете на пистата Арагон утре. Йони Ернандес продължи работата си по разпределението на масите на шасито FTR.