Начало Moto News MotoGP: Bridgestone за състезанието в Аржентина

MotoGP: Bridgestone за състезанието в Аржентина

25
0

След състезанието в Аржентина, първото в тази страна от 15 години насам, и първото изобщо на новата писта Термас де Рио Хондо, на 1200  км от столицата Буенос Айрес, своето мнение казаха представителите на Bridgestone, които са ексклузивен доставчик на гуми за MotoGP.

На пистата в Аржентина пилотите демонстрираха втората по стойност средна скорост от всички трасета в календара на шампионата. Това се дължи на бързите и плавни завои, както и на покритието с добро сцепление. Условията на пистата се променях много по време на уикенда, а пясъка, донасян от вятъра създаваше абразивна и хлъзгава повърхност, особено в деня на свободните тренировки в петък. Все пак покритието се подобряваше при карането на пилотите във всяка сесия, а в деня на състезанието достигна пиковото си качество.

Шинжи Аоки – шеф на отдела за разработки на гуми за мотоспорта в Bridgestone коментира: По време на теста миналата година пистата бе извънредно мръсна и темът на каране бе доста по-нисък, в сравнение с този, който видяхме в състезателния уикенд. Ние успяхме да преценим кои части на пистата ще бъдат по-сложни, да вземем проби от покритието и а преценим как ще се държат мотоциклетите от MotoGP на пистата. Това не помогна да разработим добър състав на гумите за състезанието. На пистата имаше много пясък миналата година. Това означаваше, че трябва да сме готови за аналогични условия и през изминалия уикенд, особено н първата свободна тренировка. Затова забелязахме голяма степен на износване на задната гума н първата тренировка и връщане към нормалното износване в следващите тренировъчни сесии, квалификацията и състезанието. Това бе основната причина, заради която решихме да направим три варианта на предна гума, измежду които пилотите да избират в Аржентина. Ние знаехме, че условията на пистата със сигурност ще се променят за три дни – от петък до неделя.

Аоки продължава да обяснява: Аржентина е единственото състезание, за което направихме симетрична задна гума. За Гран При на Испания на Херес преди също правихме симетрични задни сликове, но тази година разработихме нови асиметрични за тази писта. Като използваме асиметричната гума, ние можем точно да настроим твърдостта на своето покритие за всяка страна на задното колело, за да подхожда за характеристиките на всяка писта. Ни бяхме уверени, че за пистата Термас де Рио Хондо симетричната спецификация на гумата ще заработи по-добре от всякога и ако съдим по поведението на гумите в Аржентина, ние сме взели правилното решение.