Само 40 дни след официално представяне на петото поколение Range Rover в Лондон, Мото-Пфое представи предпремиерно модела у нас. Емблематичния „Император“ е модел, съчетаващ спокоен комфорт и стабилност с неудържима проходимост.
Range Rover – години на иновации
Range Rover отбелязва 51 години на иновации, усъвършенстване и постигнати несравними офроуд способности. Първият луксозен SUV модел от серията се появи на пазара на 17 юни 1970 г. Той се утвърди като един от най-желаните и способни премиум автомобили. Комбинацията от дизайнерски и инженерни иновации превърна модела в еталон за всички луксозни SUV автомобили.
Range Rover получава редица световни отличия
През годините Range Rover получава редица световни отличия и извършва множество впечатляващи подвизи. Този модел става първият SUV, който разполага с постоянна 4WD система още с излизането си на пазара. През 1989 г. става първият в света 4×4, оборудван с антиблокираща спирачна система (ABS). През 1992 г. става пионер с електронно управление на газта (ETC) и въздушно окачване. Това направи усещането при шофиране толкова добро както на пътя, така и извън него. През 2012 г. Range Rover става първият в света SUV, който разполага с изцяло алуминиева лека конструкция. Това праве модела по-лек и по-ефективен. След толкова иновации неслучайно Range Rover става единствения автомобил в света, който е изложен в Лувъра като произведение на изкуството.
Новият Range Rover е с изумително модерно излъчване
Новият Range Rover се характеризира се с изумително модерно излъчване и естетическа грация, технологично усъвършенстване и постоянна свързаност. За първи път вече има вариант и със 7 места. Луксозният SUV автомобил издига модернистичната дизайнерска философия на Land Rover на следващо ниво. Със съвременната интерпретация на характерния си профил създадва невероятно дизайнерско проявление.
Изравнените елементи са отличителен белег на новия Range Rover. Подпомагащите дизайна технологии допринасят за неговия изтънчен и солиден външен вид. Това са изравнените стъкла, скритата лайстна по средната линия и гладките лазерно гравирани покривни съединения. Отличителните, скрити преди да светнат, задни светлини също са от решаващо значение за успеха на дизайна. Те се превръщат в подпис на Range Rover. По-сериозна е промяната в задната част. Там откриваме цяла светлинна лента по протежение на капака, завършена с два вертикални светлинни клъстера от всяка страна.
Новият Range Rover залага на актуалната информационно-развлекателна система Pivi Pro с 11,4-инчов дисплей. На допълнителен по-малък екран под основния се контролират редица други функции. Цялостната визия на модела е запазена, макар и с по-изчистени форми.
Land Rover използва новата архитектура MLA Flex
Британският луксозен SUV е първият модел на Land Rover, който използва новата архитектура MLA Flex. Основата особеност на новата платформа е многозвенното (5-точково) задно окачване. То позволява завиване на задните колела. Това се използва за първи път при модел на Land Rover. То е комбинирано с активни стабилизатори с електрическо управление (досега те бяха хидравлични).При скорост до 50 км/ч задните колела завиват в обратна на предните посока, а при по-висока – в същата. Така се подобрява значително стабилността на автомобила. Завиващата задна ос позволява постигането на радиус на завъртане от 11 метра, което е най-добрият показател в историята на модела. Пневматичното окачване разполага с най-много камери, предлагани в автомобилната индустрия. Те работят с адаптивни амортисьори, които могат да се регулират с помощта на системата Adaptive Dynamics. Тя е свързана с навигацията, като отчита всички особености на пътя, както и скоростта на движение.
Range Rover се предлага в два варианта на междуосие
Както и досега, Range Rover се предлага в два варианта на междуосие – стандартна и удължена. За първи път в историята на модела, при дългата база ще има и вариант със 7 места в салона.При нея междуосието е увеличено със 75 мм, което позволява допълнителни 20 мм между седалките, а височината на покрива е снижена с 10 мм. Стандартните нива на оборудване са три – SE, HSE и Autobiography. Преди тях на пазара ще се появи специална серия First Edition.
Двигатели
По отношение на двигателите, Range Rover ще е наличен с 3.0-литров дизелов двигател с избор от мощност между 249, 300 и 350 к.с. „Императорът“ се предлага и с 3.0-литров бензинов агрегат с 400 к.с. V8 4.4-литровият вариант е със спиращите дъха 530 к.с. и 750Нм въртящ момент. От началото на 2022 г. “Императорът“ ще се предлага и в PHEV вариант.
Набор от иновативни технологии
Набор от иновативни технологии допринасят и за несравнимия комфорт и изтънченост на новия Range Rover. Новата технология от трето поколение Активно шумопотискане осигурява едно от най-тихите купета на пътя. Тя се основава на приглушената и уплътнена архитектура на шасито, като използва микрофони от външната страна на автомобила и високоговорители в подглавниците вътре в автомобила, за да създаде лични тихи зони за пътниците в купето.
„Императорът“ обещава да бъде сред бестселърите на пазара, затвърждаващ позициите на бранда като лидер в премиум автомобилната индустрия. Успехът му в България започна, като само за месец от Мото-Пфое обявяват 47 сделки, с което квотата на модела у нас е почти изчерпана. Поради огромния интерес, новият Range Rover не може да бъде видян свободно в автосалонa на Мото-Пфое в София, това може да стане само с предварителна заявка. Автомобилът ще остане в столицата до 18 декември, след което за кратко ще посети последователно Варна, Бургас и Пловдив.