Шефът на Заубер Мониша Калтенборн смята, че настоящата финансова структура на Формула 1 е ужасно сбъркана. Според нея тя е вредна за спорта и интереса към него.
– Има нещо ужасно сбъркано в системата. Не сме поставени при равни условия. Равенство няма никъде и нямам предвид търсене на такова в F1. Говорим за състезание и най-добрият трябва да печели. Но ако най-добрият се решава просто въз основа на наличните финансови ресурси, то тогава нещо не е наред, защото вече става дума за пари, а не за спорт. Дори да съществуват определени установени финансови параметри, ще има екипи с по-добри инженери, които ще правят по-добри автомобили, а най-силните пилоти ще постигат най-силните резултати. Но поне отборите ще са в позиция да са в състояние да се борят за нещо и това ще направи всичко по-интересно. В това ни е проблемът: че големите отбори могат да си позволят неща – независимо дали добри или не – и да извличат повече от останалите. Това не може да е правилно – обясни тя.
ФИА обяви наскоро, че от 2015 г. ще бъде въведено ограничение на бюджетите във Формула 1. Подробности не са известни освен, че условията трябва да бъдат определени до юни 2014 г. Според Калтенборн това е възможно най-доброто решение:
– Разходите трябва да бъдат намалени. Ние сме на много високо ниво по отношение на доходите и скоро ще достигнем момент, когато няма да сме в състояние да ги увеличаваме още. Затова трябва да ограничим харчовете, да поправим спорта и да му създадем база в страни, където – както вече видяхме – след две или три години (на провеждане на състезания) нямаме кой знае колко фенове. Затова за мен е най-важно да има таван на бюджетите. Така всеки отбор ще преследва собствена стратегия. Дори в този случай обаче не става дума просто да се реши едно число, а как ще бъде контролирано всичко – добави шефът на Заубер.
Швейцарският тим имаше финансови проблеми през 2013 г., като дори се заговори за намерение от страна на доставчици да съдят компанията. В Хинвил сключиха договор с руски инвестиционни компании, който обаче така и не бе приключен. Все пак основаният от Петер Заубер отбор се справи и покри всичките си задължения в края на сезона.
Лотус също изпадна в незавидно положение и след провала на сделката с Куантум (макар все още да има настоявания, че тя може да бъде изпълнена) трябваше да привлече Пастор Малдонадо и неговите спонсори PDVSA. В Енстън признаха, че парите на венецуелската компания ще помогнат да се справят в близко бъдеще. Бившият пилот от Формула 1 и настоящ телевизионен коментатор Мартин Брандъл пък също коментира, че има нещо сбъркано в спорт, в който основният отбор-съперник на Ред Бул през голяма част от състезателната година не е в състояние да вземе най-добрия от наличните свободни пилоти заради финансови затруднения.