Клиентите на Opel скоро ще могат да обновяват функциите на инфоразвлекателната система без необходимост от купуване на нов автомобил. Те ще разполагат с още една възможност за индивидуализиране в колите си и обновяване на приложенията. Сега потребителите купуват автомобила с фиксирани настройки и функции на инфоразвлекателната система, оставащи в този си вид през целия период на използването й.
– Opel бързо се превръща в автомобилната марка на комуникационната свързаност. Нашата система IntelliLink с чувствителен на докосване екран, възможност за интеграция на смартфон и навигация в ADAM, вече превъзхожда далеч по-скъпи системи на германски премиум марки в независимите тестове. С помощта на бъдещите приложения в автомобила пътниците ще се чувстват свързани по начин, който дори не са смятали за възможен – отбелязва изпълнителният директор на Opel д-р Карл-Томас Нойман.
Клиентите ще могат да изтеглят чрез смартфон с Bluetooth връзка приложения и услуги от базата Opel AppShop след създаването и одобряването им. Това означава, че инфоразвлекателната система ще стане „обновяема” и ще може да става по-добра с времето. Opel ще представи приложенията “The Weather Channel”, “TuneIn”, “NPR” (National Public Radio) и “MiRoamer” на автомобилния салон във Франкфурт. Списъкът ще нараства и ще се развива с времето в резултат от работата на General Motors и Opel със създателите на нови приложения. Opel AppShop ще бъде на разположение през 2014 г. за новата Insignia с инфоразвлекателна система от ново поколение, след което ще се предлага и за други модели в гамата на Opel.
Заедно с GM Opel е в договорни отношения със създателите на приложения, така че да може да предложи на клиентите нови приложения в своите автомобили и да подобри цялостния комфорт и удобства в тях.
– На разположение ще са категории от приложения, които ще са уникални за нашите автомобили и много различни от тези, които хората използват днес за своите смартфони и таблети. Тук не става дума просто за използване на телефонни приложения и осигуряване на функционирането им в автомобила, нещо което повечето компании прилагат под някаква форма днес. Вместо това GM може да използва приложения, които са създадени с отчитане на факта, че се използват в автомобил – обяснява шефът на отдела за инфоразвлекателни системи на GM Фил Абрам.
Създателите на приложения ще разработят уникални такива, които удобно се интегрират в автомобила, като позволяват на водача да ги използва без да отделя погледа си от пътната обстановка и ръцете си от волана.
GM започна активно да ангажира разработващите приложенията като трети страни с представянето на developer.gm.com и пускайки GM софтуерен кит, позволяващ на регистрираните потребители достъп до автомобилния програмен интерфейс API за създаване на приложения. Над 2700 създатели на приложения са регистрирани на уебсайта.
AppShop демонстрира целенасочеността на Opel за осигуряване на комфортно и полезно цифрово пространство като част от дългосрочната стратегия на компанията “DRIVE! 2022”.