След края на квалификацията в Унгария от Бриджстоун излязоха със заключението, че тимовете ще разчитат на доста различни стратегии за състезанието. Както можеше да се очаква изхода от борбата в тренировката за място се реши на първи план от това, кой как успява да извлече оптималното от гумите, кой успя в най-голяма степен да използва и да накара гумите да загреят в една единствена обиколка, в която да се постигне и оптимално ниво на грип,
“Поздравяваме Люис Хамилтън за неговата втора поредна спечелена първа позиция и за неговата втора спечелена в Унгария”, заяви след квалификацията Хирохиде Хамашима, директор на отдела по проучване и развитие в Бриджстоун. “Искаме да поздравим и Тимо Глок за неговото чудесно представяне, особено след инцидента му в Германия.”
“Когато колите бяха по-леки, в първата и втората част на квалификацията, супер меките ни гуми бяха явно по-доброто решение, като цяло бяха доста по-бързи. В третата част обаче, когато колите явно бяха доста по-тежки меките гуми бяха по-бързи и изглежда бяха предпочитани от пилотите.”
“Пистата се подобрява с всяка изминала тренировка и това според нас ще бъде предпоставка да очакваме утре оспорвано и интересно състезание. Ще бъдат изключително интересни и стратегиите избрани от тимовете. И двата типа дават възможност за добри времена на обиколка, а нивото на износване, дори на супер меките е достатъчно приемливо. Това означава, че са възможни доста различни подходи към надпреварата.”