В свят, в който SUV-овете са нещо обичайно, популярният Mitsubishi Pajero затвърждава своето евъргрийн присъствие и с появата на 3-милионния автомобил за периода от началото на производство през 1982 г. – в завода “Pajero Manufacturing Co., Ltd.” на Mitsubishi Motors в префектура Гифу (Япония) и KD производствените мощности в страни извън Япония.
Pajero, който е наследник на четириколесното торпедо PX 33 от 1936 г., се превръща още с появата на първото поколение в Япония през май 1982 г. в пионер на нова тенденция – на SUV, ориентиран към съвременния начин на живот.
Четирите последователни поколения на Pajero привличат особено много вниманието на клиентите в Европа, превръщайки този регион в най-големия и все още нарастващ световен пазар за този модел (за периода януари-ноември 2014: 5892 амтомобила или +29%). Това е резултат, дължащ се без съмнение и на изключителните постижения в автомобилния спорт, с които никой друг SUV не може да се похвали, включително 12 победи на легендарното рали Дакар, както и 14 световни купи ФИА от кроскънтри ралита.
Mitsubishi Motors продължава да разработва автомобили за сегмента на пълноразмерните SUV, адаптирайки се към бъдещето с решения, показани в концептуалния модел 2013 Concept GC-PHEV.
Този концептуален Grand Cruiser – автомобил от ниво над днешния Outlander PHEV – бе разработен с цел да се представи общата визия на MMC за голям, стабилен и мощен SUV, осигуряващ специални условия за пътниците и максимално ниво на безопасност при пътуване върху всякакъв вид терен (ако законите позволяват това), за работа и за свободното време, при минимално въздействие върху околната среда – резултат от използването на иновационната Plug-in хибридна (PHEV) система на задвижване с 3.0-литров V6 MIVEC бензинов двигател с компресор, съединител, 8-степенна автоматична трансмисия, електромотор с голяма мощност и батерия с висок капацитет (която е монтирана под пода на задното отделение за багаж, за по-добро разпределение на теглото между предната и задната ос).
Подобно на Outlander PHEV, и при тази нова PHEV система се извършва автоматично превключване между режим на чисто електрическо задвижване (EV) и хибриден режим, в зависимост от условията на шофиране, оставащия заряд в батерията и други фактори.
Автомобилите преминават изключително успешно изпитанията, провеждани при екстремни условия. Към момента, в който целият проект е бил спрян, на етап прототип е била създадена и дизелова версия с двигател Mitsubishi Motors 445AD. В знак на уважение към този предшественик, на рали Дакар 1989 г. Mitsubishi Ralliart използва състезателен автомобил със силуета на PX33.