След 9-годишно присъствие на пазара (и произведени 1.3 милиона автомобила от този модел), четвъртото поколение на пикапа Mitsubishi L200 скоро ще се оттегли от сцената – след предстоящата поява на изцяло новото пето поколение, чиято европейска премиера ще е на 85-ото Международно автомобилно изложение в Женева.
L200 е стратегически модел за Mitsubishi Motors Corporation, разработен като USUT (Ultimate Sport Utility Truck) – за да достигне нови висоти по отношение на надеждността, издръжливостта, интериорния комфорт и маневреността, и за да отговори на постоянно променящите се нужни на потребителите на пикапи на глобалния.
Благодарение на изцяло новия алуминиев 2.4-литров MIVEC дизелов двигател с турбокомпресор (4N15) и изключително ниското съпротивление при движение, емисиите на въглероден двуокисса понижени със 17%.
Новият мотор 4N15 развива мощност 133 кВт/113 кВт (и съответно въртящ момент 430 Нм/380 Нм) при ниски обороти, осигурявайки достатъчно висока тяга за движение дори и с голям товар. Турбокомпресорът с променлива геометрия и компактна турбина реагира много по-бързо и осигурява върхово удоволствие от шофирането, за което допринасят и новата 6-степенна механична трансмисия и автоматичната трансмисия с пера за ръчно превключване на предавките от волана.
Екстериорният дизайн на новия L200, в който са запазени спортните и елегантни характеристики на предишния модел, излъчва динамизъм със своите фино изваяни мускулести форми на атлет. Конфигурацията има принос за намаляване на коефициента на аеродинамично съпротивление Cd до 0.40 и за увеличаване на ефективността по отношение на горивото.
Интериорът се отличава с изненадващо ниско ниво на шум – благодарение на изцяло новия дизелов двигател и мерките за намаляване на шума, приложени в каросерията на автомобила. Вътре е достатъчно тихо за разговори между пътниците на предните и задните седалки, независимо дали автомобилът се движи по магистрала или неравен път. Возията е по-плавна и с по-малко вибрации – благодарение на по-големите опори на каросерията и по-дългите задни ресори.
Новият L200 се отличава с динамично управление и с още по-малко предавателно съотношение на волана. Подобно на своя предшественик, новият L200 е начело в своя клас по отношение на ъгъла на завиване: 5.9 м.
Автомобилът е с повишена активна безопасност благодарение на:
SS4-II (Super Select 4WD II (с ниско предавателно число, постоянно 4WD задвижване)) осигурява по-голяма стабилност при завиване дори и върху път с грубо покритие, като шофьорите могат да избират четири режима на шофиране чрез завъртане на съответния селекторен превключвател;
Active Stability и Traction Control с асистиращи системи Trailer Stability Assist (за стабилизиране на ремарке), Hill Start Assist (за потегляне по нагорнище) и Lane Departure Warning (за предупреждаване при отклоняване от пътната лента) намаляват напрежението по време на шофиране.
Използват се HID фарове (с интегрирани светодиодни дневни светлини и биксенонови прожектори) за отлична видимост при шофиране през зимата и през нощта.
Пасивната безопасност е повишена с помощта на седем въздушни възглавници, включително странични възглавници и възглавници тип завеса за предните седалки, както и добавена въздушна възглавница за предпазване на коленете на шофьора.
Изцяло новият L200 се произвежда от Mitsubishi Motors Тайланд за всички глобални пазари и ще бъде пуснат на европейския пазар през лятото на 2015 г. във варианти Club Cab и Double Cab.