Мишлен и DMACK предоставят нов тип зимни гуми на отборите от световния рали шампионат за втория кръг от първенството в Швеция, който се провежда този уикенд. Това е единствената надпревара в сериите изцяло на сняг и докато за Монте Карло тимовете имаха опция да избират от четири различни вида гуми, то за скандинавските гори чуденето им е спестено – слагат се единствено такива с шипове.
Всяка гума е с 384 метални шипа. Дължина им е 20 мм, от които максимум 7 мм могат да са над повърхността. Пилотите са единодушни, че с тях сцеплението върху снега и леда е изумително.
Мишлен са доставчик на мнозинството WRC екипи. Те са с еволюция на техните X-Ice North, използвани през 2011 и 2012 г., която бе тествана през декември миналата и по-рано тази година. Според компанията новите гуми са със сериозно подобрение в представянето. Промените са нов профил на блокчетата на грайфера и каква част от шиповете да се подава от повърхността. Инженерите на компанията са взели под внимание всевъзможни фактори при разработките, обясни техническият директор на Мишлен Никола Губер.
– Развойният екип изкара няколко месеца в оптимизиране на цялостния пакет и резултатът са иновативни технически решения – допълни той.
Точно колко от дължината на шипа да се подава от повърхността на гумата е бил един от най-щекотливите въпроси пред специалистите:
– От една страна, колкото по-дълъг е шипът, толкова по-добро е сцеплението на лед. Твърде голяма дължина обаче може да доведе до риск от изпадането му, защото при всеки контакт със земята се извива и сплесква. При попадане върху чакъл или кал пък твърде дългите шипове или такива, които са направени от прекалено мек метал, се износват бързо или се повреждат. При X-Ice North 2 преценихме както дължината, така и производствения материал, за да подобрим издръжливостта без да правим компромис със сцеплението.
DMACK са новите си DMG-ICE гуми с нова конструкция и смес, като при тях основните цели са били подобрено представяне на замръзнал чакъл и лед.
– Миналата година точно това бяха слабите ни места и затова съсредоточихме работата си върху тях. Убедени сме, че упоритият труд и техническото развитие на гумите ще ни се отплатят – заяви моторспорт директорът на компанията Дик Кормак.