Интересът на Мишлен към Формула 1 е сериозен по отношение на това компанията да стане доставчик на гуми във Формула 1 през 2014 г. Информацията бе публикувана в блога на журналиста на свободна практика Адам Купър, като са цитирани близки до ФИА източници.
Ситуацията с гумите в спорта се успокои точно преди лятната ваканция. Гран при на Унгария бе първата надпревара, в която екипите използваха новите спецификации на Пирели – с конструкция от 2012 г. и смеси от 2013 г. Смяната се наложи заради проблемите с разслояване в началните стартове за настоящия сезон и спуканите гуми след това на пистата Силвърстоун.
От италианската компания съобщиха още през май, че са на път да сключат споразумения с повечето тимове в Гран при за 2014-та, както и че имат търговско споразумение с Бърни Екълстоун. Доставчикът обаче още няма договор с ФИА.
Смята се, че ако Мишлен проявят наистина сериозен интерес, то международната автомобилна федерация би преминала през процедурата да покани всички желаещи да изпратят оферти. Проблемите с гумите тази година определено отслабиха позициите на Пирели, въпреки постоянно повтаряното обяснение от спортния им шеф Пол Хембри, че спецификациите бяха направени такива, каквито ги искаха отборите. Британецът нееднократно заявяваше, че компанията спокойно може да създаде гуми, които да издържат и цялата състезателна дистанция, но не това е целта на занятието. Въпреки това повечето тимове са недоволни от станалото – по една или друга причина, а и им се налага да плащат годишна такса (според някои информации достигаща до 2 милиона долара на сезон).
Въпросът е дали Мишлен биха успели да се справят навреме за следващия сезон. По принцип срокът за представяне на спецификациите за догодина е 1 септември. Пирели от своя страна не биха се съгласили на междинен вариант. Бърни Екълстоун освен това е смятан за приближен на италианската компания и тази връзка съвсем не е за пренебрегване, когато става дума за Формула 1.
Неофициалната позиция на ФИА понастоящем е, че няма смисъл спортът да се прехвърля към нови гуми единствено в името на промяната. Вариант е отново да има две компании-доставчици, но за това ще се наложи промяна в правилата. От 2008 г. правилникът постановява, че гумите идват от една фирма.
Мишлен се оттеглиха от Формула 1 в края на сезон 2006 г., като обявиха решението си още през 2005-та, когато „отношенията между френската компания и ФИА се обтегнаха сериозно заради оттеглянето на всички болиди с гуми на французите от Гран при на САЩ. Тогава на Индианаполис караха само шест коли – тези на Ферари, Джордан и Минарди, „обути“ с Бриджстоун.
– Това решение е резултат от дълбоките различия между дългогодишната спортна философия на Мишлен и начина на управление на Формула 1 от администриращите власти. Те доведоха до липсата на прозрачна и устойчива среда, която да оправдае дългосрочните инвестиции – заяви тогава главният изпълнителен директор Едуар Мишлен, който през май 2006 г. се удави по време на риболов в Северозападна Франция.
Компанията работеше в F1 от 2001 г. Преди това е част от спорта в периода 1977-1984 г. Понастоящем участието й в автомобилния спорт включва световния и европейски рали шампионати, Порше Карера Къп, американските серии Льо Ман, световните серии Рено, световния шампионат за състезания за издръжливост (WEC), някои мотоциклетни първенства и т.н.