Mini и екипът на X-raid Team представиха новите си машини, с които ще атакуват победата в рали Дакар в началото на следващата година.
Екипът ще участва с две различни концепции на задвижването. Освен последователно модернизирания вариант на Mini John Cooper Works Rally със задвижване на 4-те колела, на старта в Лима на 6 януари 2018 г. ще застане и Mini John Cooper Works Buggy със задно задвижване.
С това Mini и X-raid искат да прибавят нов успех в историята си след четирите последователни победи в Дакар от 2012 до 2015 г.
Разработката на втората автомобилна концепция е стимулирана от регламента на рали Дакар, който в актуалната си форма осигурява определено преимущество на състезателните автомобили със задвижване само на една от осите.
Mini John Cooper Works Buggy се задвижва от 3-литров редови 6-цилиндров дизелов двигател, който има максимална мощност от 340 кс и максимален въртящ момент от 800 Нм. Също като трансмисията и задвижването с изцяло нова концепция е и базираната на технологията BMW TwinPower Turbo система за свръхпълнене на двигателя, който със същата мощност се монтира и на Mini John Cooper Works Rally.
Максималната защита на водача и пътника до него дори и в екстремни ситуации се осигурява от разработената специфично за автомобила рама от стоманени тръби. Над нея е оформена също така индивидуална каросерия от въглероден композит (CFRP) и кевлар.
През последните месеци новото Mini John Cooper Works Buggy премина през интензивна тестова програма по най-различни терени, включително по рали отсечки в Унгария и Мароко.
Гамата на Mini и X-raid за рали Дакар 2018 включва седем автомобила и опитен екип от пилоти и навигатори. Трите Mini John Cooper Works Buggy ще бъдат управлявани от Мико Хирвонен, Брус Мензиес и Язид Ал-Раджи. Управлението на Mini John Cooper Works Rally е поверено на Орландо Теранова, Якуб Пржигонски, Хоан Рома и Борис Гарафулич.