Както и двете предишни състезания от шампионата, 1000 километра на Спа-Франкоршамп беше много динамично. На финала, Team Peugeot Total постигна трети успех от три поредни състезания, без нито един технически проблем. Никола Минасиан, Марк Жене и Жак Вилньов, екипът на 908 HDi FAP N°7, победиха, а вторият автомобил Peugeot бе принуден да се откаже след излизане от пистата.
Под лятното слънце, пред 35 000 зрители, автомобилите на старта последваха колата за сигурност, чиято намеса се наложи след излизане на един от състезателите в подготвителната обиколка. Когато колата за сигурност напусна пистата, Педро Лами, на волана на 908 HDi FAP N°8 постигна бързо повече от 5 секунди преднина пред Audi R10, воден от МакНиш и атакуван от Никола Минасиан с 908 HDi FAP N°7. Дуелът започна в 21-та обиколка и завърши в 35-та, когато поради невъзможност на единия да надделее, и двамата навлязоха в тревата. Все пак, последната дума имаше Минасиан, което определи победата на екипа на Peugeot.
В 44-та обиколка, докато Вилньов поемаше управлението на N°7, 908 HDi FAP N°8, воден от Александър Вурц влезе в бокса заради неволно прекъснат контакт и загуби 35 секунди. Вурц потегли трети, след Капело с Audi, и навакса изоставането си чак в 56-та обиколка. Изпреварвайки един Spyker, той не успя да избегне закачането и повлече със себе си Капело, който успя да потегли, но с повреден автомобил. „Всичко се случи много бързо, обясни Вурц. При разминаването със Spyker-a имаше контакт с дясната задна част и тръгнах със задницата напред. Не успях да избегна Audi-то, за което много съжалявам“. Марк Жене, смени Жак Вилньов и постигна най-добрата обиколка в състезанието, а накрая Никола Минасиан, останаха първи докрая на състезанието без никакъв стратегически или технически проблем. В шампионата на пилотите, дуото Минасиан-Жене е начело с равен брой точки с Рокенфелер-Прюма. При конструкторите, Peugeot отстъпва на Audi с 2 точки.
Жак Вилньов: „Състезанието беше истинско удоволствие. Добра битка, която спечелихме тримата заедно. Това е отлична подготовка за 24 часа на Льо Ман и голямо удовлетворение за мен – да се върна с победа. Последната ми такава победа бе на Гран-При в Люксембург през 1997.“
Никола Минасиан: „При първата смяна бях много притеснен, защото автомобилът поднасяше силно. След смяната на гумите, добих увереност и направих добър дуел с МакНиш. Натиснах спирачките в последния момент, той спря още по-късно и трябваше да влезем в тревата. Беше напечено, но така е в спорта!”
Марк Жене: „Нико свърши голяма част от работата. Резултатът е отличен предвид шампионата и аз съм много доволен, че отборът покани Жак, за да се подготвим по-добре за 24 часа на Льо Ман.“
Мишел Барж: „Peugeot остава непобеден в Сериите Льо Ман. Доволни сме също, че използвахме състезанието в Спа, за да подготвим Льо Ман, събирайки два от трите екипажа. Означава ли това, че сме готови за 24-те Часа? Остава ни още много работа, като трябва да обърнем внимание на инцидента с N°8. За съжаление това е състезанието. Смесването на автомобили с различни показатели е залог за постигане на дисциплина, но и основната трудност.“
Бруно Фамин: „Имахме един технически проблем. Прекъснатият контакт на N°8 се дължи на неправилно движение при смяната на пилотите. Излизането на N°8 очевидно усложнява задачата ни, но това не е първото предизвикателство, с което сме се сблъсквали!“