IRC шампионът Андреас Микелсен написа нова страница в историята на световния рали шампионат, след като вчера даде трето време в пауърстейджа на рали Германия Циркус Максимус с автомобила си Шкода Фабия S2000 и взе бонус точка за постижението. Норвежецът е част от екипа на Фолксваген заедно със Себастиен Ожие и Сеп Виганд – отборът се подготвя за участието си в първенството догодина с Поло R WRC, като до момента сигурен титуляр е единствено французинът. Досега обаче автомобил от Super 2000 не бе записвал актив в суперспециален етап и това представяне може да окаже влияние при взимането на решение кой да седне във второто Поло.
23-годишният пилот бе на 6,7 секунди от най-доброто време на Себастиен Льоб (Ситроен) и на 4,6 сек от Мико Хирвонен с втория DS3 WRC. В крайното подреждане се нареди седми – на позиция зад Ожие.
– Беше чудесен начин да приключа ралито, а и отсечката определено ми хареса – коментира Микелсен. – Първият ми успех в етап с WRC автомобил бе в именно тази отсечка през 2008 г. (с Форд Фокус RS WRC – б.р.). Определено е страхотно, че сега постигнах такова време и взех точка. Целият уикенд бе фантастичен за отбора ни. Шести и седми на родна земя е невероятен резултат и съм много щастлив, че бях с екипа. Имахме известни грижи с настройките, но съм доволен от представянето си. Опитвах се да не изоставам от Ожие и мисля, че темпото ми бе на ниво.
Шестото място на Ожие е най-доброто му класиране за тази година. Французинът влага усилия както на трасето, така и в развитието на Поло R WRC, но и в двете дейности се изявява отлично.
– Това е едно от най-трудните асфалтови ралита в календара, но намерих почти перфектен ритъм. Малко повече мощност щеше да ми дойде добре, затова нямам търпение да се върна догодина с Поло-то – сподели той.
Най-младият пилот – 21-годишният Виганд – не успя да финишира, след като катастрофира в 13-ия етап и счупи предно окачване.