От Йордан Севов,
Снимки: Пресслужба Ферари SpA
102 дни след шестата си коронация Михаел Шумахер се върна в кокпита в края на януари за тестове в Барселона. Направи две загряващи обиколки и счупи рекорда на трасето!
Звучеше наистина невероятно. Колегите му от Ферари бяха със средни резултати в почти всички зимни сесии…
Заговори се, че Жан Тод нарочно го извикал по-рано от предвиденото, защото започнал да се притеснява, че наистина Скудерията изостава.
За Михаел отново се изписа и изговори какво ли не и през тази зимна пауза. Шампионът отново трябваше да отговаря на въпроси докога ще кара и да обяснява, че Бриджстоун са чудесни партньори.
Резултатите обаче отговориха по-категорично от всичките му думи на подобен тип въпроси. След представянето на новата кола шампионът отново подобри рекорда на два пъти в Маранело, вече с F2004, и отново на висок глас изрази мотивацията и нивото си на подготовка преди началото на 13-и си сезон като пилот във Формула 1.
Връщането на работното място… ”Колко е хубаво отново да се кача в болида! – бе първата му реакция. – Всичко това бавно бе започнало да ми липсва, бях станал неспокоен. Но когато дойдох на пистата и се качих в колата, нещата си дойдоха на мястото, всичко ми е познато и се чувствам добре.”
Новата кола… ”Въпреки че имах впечатления от видяното в аеродинамичния тунел, все пак е доста различно да усетиш новата кола на живо. Също така самото откриване по време на официалната церемония винаги е специален момент за мен. Доволен съм от това, което виждам.”
Конкуренцията… ”Съперниците ни оставят у мен доста добри впечатления, но не съм и очаквал нещо различно. Вижда се, че новите автомобили още от самото начало са доста надеждни, но аз се надявам, че и при нас нещата ще стоят по същия начин. Това, че F2004 се появява по-късно от основните ни конкуренти, не мисля, че трябва да бъде разглеждано като недостатък. Това, че една кола излиза по-късно, означава, че тя е била изпипвана по-дълго време в аеродинамичния тунел, че всички детайли са разгледани под лупа и че за направата на болида са използвани съвсем пресни данни. Да си шампион по време на зимните тестове не означава задължително, че ще станеш световен шампион.”
Носът на новия Уилямс… ”Преди няколко години и ние изпробвахме подобно решение, тогава обаче то се оказа несполучливо за нас. При стабилност на регламента, свързан с аеродинамиката, не можем да очакваме извънредни чудеса. Магьосници няма. Винаги има подобрения, но те са само в детайлите. Предполагам, че отборите в челото ще се движат в пакет и само отборната работа ще реши победата.”
Предстоящият сезон… ”Това ще бъде една трудна и напрегната година за нас, в това сме сигурни. Но целта е както и в годините преди това да защитим успешно титлите при конструкторите и при пилотите. След това, което видях от Рено в Барселона, може да се окаже, че ще има и четирибой за титлата. Но, честно казано, смятам, че нашите главни съперници тестваха на една различна писта” (само Макларън изпитваха отделно колите си в този момент във Валенсия – б.р.).
Продължаването на договора на Барикело с Ферари… ”Ферари не можеше да направи по-добър избор. Рубенс непрекъснато повишаваше своето ниво през годините. Той е много бърз и