Крис Мийк (Ситроен Рейсинг) продължава да води в рали Аржентина. Деветата отсечка от втория етап на бе надпреварата отменена заради катастрофа на Хейдън Падън (Хюндай) при който пострадаха шестима зрители.
Британецът се завъртя по време на първата съботна отсечка и изгуби около половин минута от преднината си. В последната за деня пък спря за малко след преминаването на водно препятствие, но в крайна сметка има почти 40 секунди аванс (38,6 сек).
„Един сензор се включи и се паникьосах. Не знаех какво да направя, затова изключих и след това пак запалих двигателя. Утре остават само 32 км, но по едни от най-трудните пътища в световния шампионат! Така че битката още не е приключила, по никакъв начин. В Ел Кондор трасето е една идея по-широко, има много скали. Трябва да довърша работата…”, обясни Мийк.
#WRC SS10 @krismeeke 27:07.2 „Really happy with my day!“ pic.twitter.com/EqAEIVmu1m
— Citroën Racing (@CitroenRacing) April 25, 2015
Втори в класирането е съотборникът му Мадс Остберг, който остана доволен от темпото си. Той дори намали малко в края на деня, за да закара своя DS3 WRC до сервиза в перфектно състояние.
„Оставам съсредоточен върху второто място – то е много важно и за мен, и за отбора. Няма да поемаме никакви рискове”, заяви норвежкият пилот.
Възможността за двубой между пилотите на Ситроен Рейсинг остава, след като шефът на екипа Ив Матон заяви, че няма да им дава никакви заповеди: „Повторих им същото, което казах и в началото на уикенда: че трябва да закарат двата автомобила до финала в добро състояние. В настоящата ситуация и при тези разлики те са достатъчно умни, за да са наясно какво трябва да направят.”
Матон призна, че чувства напрежение, тъй като при успех на ръководения от него отбор, това би било първа победа за Ситроен от рали Германия през 2013 г.
Яри-Мати Латвала (Фолксваген) се опита да поддържа интригата и едва се отърва без последствия от излитане от трасето. Това за малко не му коства третото място, но преследващият го Дани Сордо (Хюндай), който обаче на свой ред допусна грешка и потъна назад в подреждането.
„Условията отново бяха невероятно трудни от самото начало. Имахме известен късмет, когато се изпързаляхме в осмата отсечка. След това не намерих ритъма си и загубих време. Втората половина от деня премина много добре и наваксах част от изоставането. Предстои ни преминаване на Ел Кондор – два пъти. Познавам чудесно отсечката, така че може би все още имам шанс да притисна съперниците пред мен”, коментира финландецът.
Четвърти деня завърши Елфин Еванс (М-Спорт), следван от Тиери Нювил (Хюндай), Мартин Прокоп (Жипокар), Халид ал Касими (Ситроен Рейсинг), Сордо, Абдулазис ал Кувари и т.н.
Падън бе доволен от развитието на деня, като освен това нямаше технически проблеми за разлика от първия етап в петък. „Надявахме се следобед да продължим да напредваме, след като направихме още някои малки промени по колата. Още в първата отсечка (след сервиза) обаче допуснах малка грешка след скок. Излязохме извън траекторията. За съжаление там имаше няколко зрители и ги ударихме. Надяваме се всички да се оправят”, обясни новозеландецът.
We got caught out on a small jump. The car landed on 2 wheels on edge of road where we hit some spectators. Not a nice incident for all. p2
— Hayden Paddon (@HaydenPaddon) April 26, 2015