Тимът на Мерцедес спечели трети пореден полпозишън в Испания на пистата Каталуния и окупира първа редица на грида, но само единият пилот на екипа финишира в точките. Нико Розберг бе първи на старта и шести на финала, докато Люис Хамилтън от втори отиде едва 12-ти в състезанието. Англичанинът определи състезанието като едно от най-лошите за него от дълго време насам, а в тима отново се сблъскаха с проблема как да управляват гумите.
Използваните този сезон смеси на Пирели са сериозно критикувани от други екипи, а в този от Бракли проблемите с тях са особено лоши. Розберг например заяви, че няма никаква представа защо износването в Мерцедес е по-високо, докато началникът на борда на екипа Ники Лауда стигна дотам, че нарече спорта абсурден заради несигурността, породена от деградацията им.
– По принцип изводът е, че колата ни е бърза – бе обобщението пък на моторспорт шефа на щутгартския концерн Тото Волф, който бе част от двучасовия технически брифинг на пистата след финала. – Не говорим за кола или отбор, борещи се с липса на скорост, тъй като такъв автомобил е 12-ти в събота и 16-ти в неделя. Нашият болид обаче е невероятно бърз в събота и притежава реална скорост. След това – в състезанието – не се справяме с управлението на гумите. Някой би попитал дали другите са били далеч по-консервативни по отношение на настройките. Не мисля, че е така. Нещо друго е и според мен изисква нестандартно мислене. Всички трябва заедно да анализират какво правим в единия и другия ден. Дали има нещо, което не сме видели досега – допълни австриецът.
Той обясни също така, че е почти убеден, че каквото и да е решение за проблема с гумите ще коства на екипа някаква част от чистата му скорост.
– Не е някакъв крайно сериозен проблем с автомобила. Мисля, че е вероятно нещо, свързано с процесите. Въпросът е дали не правим този болид за драгстер бягания вместо за Гран при? Един немски журналист ми каза това определение. Аз лично не мисля, че е така. Освен това не вярвам да има магическо решение или ключ. Но може и да греша. Колата е добра. Просто е нужна промяна на подхода или процесите в състезанието. Нещата опират да карането още в първите няколко обиколки. Как изграждаш темпото. При съперниците ни ясно се вижда, че някои коли се отнасят по-леко към гумите – каза още Волф.
Силните и слабите страни на Мерцедес F1 W04 се анализират и в новия брой на списание ClubS1 (160 – май), който може да намерите в разпространителската мрежа.