Мерцедес представиха в Барселона новости, които трябва да подобрят работата на колата със задните гуми. Тези подобрения не са особено много и изглежда поне до момента не оправдават надеждите на пилотите на отбор.
„Трябва да разберем, защо нашата кола при определени условия изяжда толкова бързо задните гуми“, категоричен бе спортният директор на Мерцедес, Тото Волф. „Проблемът е явно някъде в основната концепция на нашата кола. Така както Лотус има гени, които помагат в пазенето на гумите, така при нас явно има противоположните.“
В Мерцедес обаче не смятат да се отказват. За Барселона е предвиден малък, но важен ъпдейт. Инженерите около Алдо Коста са измислили решения, които трябва да помогнат в контролирането на температурите на задните гуми. Най-видимите промени са в кутиите на спирачките и спирачните барабани. Ясно е, че загряването на спирачките и отвеждането на топлината им играе сериозна роля в загряването и на гумите. Който има сериозен температурен диапазон при охлаждането на спирачките със сигурност може да се справя добре и с гумите.
Освен това е променена и геометрията на задната ос. Това е сравнително лесно за Мерцедес през тази година, защото при конструирането на W04 е използван интересен трик. Носачите не са свързани директно за корпуса на скоростната кутия, а на карбонова рамка около него. Така геометрията е много по-гъвкава и подлежи на промени.
Работено е сериозно и по разпределението на масите. Това означава, че първо е трябвало да бъде свалено тегло, за да може в последствие да се премести баласт към предната ос.
Пилотите изглеждат оптимисти за предстоящите състезания.
„Намерихме определени решения, които трябва да ни помогнат да контролираме по-лесно температурата на гумите“, обяснява Розберг. „Сигурен съм, че ако карахме с тези решения в Бахрейн, щяхме да се представим значително по-добре в състезанието.“
Люис Хамилтън също се чувства добре подготвен за надпреварата в Испания.
„Барселона е значително по-ненатоварваща за гумите писта. В Китай под напрежение бяха предните гуми, в Бахрейн задните. Тук е значително по-балансирано. Освен това температурите ще са по-ниски от Персийския залив, което със сигурност ще ни помогне.“
През зимните тестове Мерцедес постигнаха чудесни времена, които до известна степен изненадаха противниците.