В екипа на Мерцедес са убедени, че новите технически правила, по които са създадени болидите за Формула 1 за сезон 2022, ще подобрят изпреварванията в спорта. До миналия сезон задминаванията бяха сериозно затруднявани от факта, че аеропритискането на преследващите автомобили се влияеше крайно негативно от създавания от колата отпред въздушен поток. Оперативният директор на Мерцедес Андрю Шовлин разгледа въпроса в поредното видео на отбора, посветено на подготовката за новия сезон.
„Един от големите въпроси, които феновете ще задават, е дали тези автомобили ще ни донесат по-добри надпревари. Със сигурност трябва да има подобрение. В правилата бяха вложени огромни усилия, насочени към това колата отпред да не съсипва въздушния поток за болида зад себе си. Това ще позволи пилотите да се следват по-отблизо, а колкото повече можеш да се доближиш, толкова по-голяма е възможността да изпревариш. Дали това ще направи Монако писта, на която ще има задминавания? Всъщност е малко вероятно. Правите са твърде къси, пистата – прекалено тясна. В Монако наистина няма място, където да се изпреварва лесно. “
„На множество от останалите писти обаче вероятно ще видим по-лесно следване от по-близко разстояние. Така ще може да се притисне колата отпред, както и ще се влиза по-лесно в прозорец за пресичаща стратегия. Важно е също така, че ще има прави, на които – надяваме се – ще може да се изпълни изпреварване, докато преди това не бе практично.“
„Всичко това ще започнем да го разбираме в Барселона, в Бахрейн. Но едва когато изгаснат светлините за старта на първата надпревара, ще видим дали проектът е бил успешен в тази конкретна област“, обясни оперативният директор на Мерцедес
We’ve talked about the significant technical changes to the car and the Power Unit, but how will they impact how we go racing? 👀
Andrew Shovlin answers that very question in the fourth and final part of our Road to 2022 series! 🤓
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) February 10, 2022
Техническият шеф на Астън Мартин – отборът, който пръв представи реалния си автомобил за сезон 2022 – Андрю Грийн обърна внимание на системата DRS. При обсъждане прилагането на новите правила имаше колебания дали DRS-ът отново да се използва. В крайна сметка бе решено да остане.
Астън Мартин направи шейкдаун на AMR22 на пистата Силвърстоун
Грийн обаче смята, че има реално сближаване позициите на колите на писта, то системата скоро може да е излишна
„Според мен DRS-ът сам по себе си ще е толкова силна система, колкото и досега. Мисля, че от ФИА ще зависи да прегледа отделните писти и да прецени дали е необходимо да модифицира DRS зоните. Подозирам, че ще го сторят. Ако нещата се получат по планирания от тях начин, тоест автомобилите са в състояние да се следват по-отблизо, то не би трябвало да има особена нужда от помощта на DRS-а. Мисля, че е възможно с времето DRS зоните да намалеят, а някои от тях изобщо да бъдат премахнати. И смятам, че това ще е за добро.“
„В началото на сезона може би ще открием, че все още има доста големи разлики между отделните екипи, докато всички се напаснат според новите правила, разберат посоката на работа. Някои отбори ще открият, че вървят добре, други – не толкова в ранните етапи. Ще са необходими няколко надпревари, за да видим реално как ще се наместят нещата. След това според мен сближаването ще се случи доста бързо в сравнение с предишни години.“
Back in our natural habitat. 💚#AMR22 #WeClimbTogether pic.twitter.com/j0np5zftn5
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) February 11, 2022