Тимът на Мерцедес получи разрешение да използва тайнствената си система за намаляване на челното съпротивление от типа F-duct, за която се говори от месеци.
В последния си вариант разработката се активира при включването на DRS. При повдигане на горния елемент на задното крило в страниците на крилото се откриват отвори. В тях навлиза въздух под налягане, който след това се отвежда в самото задно крило или (според други теории) слиза по стените и стига по-канали чак до предното крило!
Така или иначе само в задното или и в двете крила, този въздух излиза през фини отвори и намалява вихрите около крилото.
По този начин още се намалява челното съпротивление, а така се увеличава скоростта и се намалява разходът на гориво.
Крайно любопитно е дали наистина въздух стига чак до предното крило и дали се смесва със струята, която влиза в отвора на върха на носа. Тази разработка бе изпитана от тима още в края на миналия сезон и бе специално разгледана в брой 144 на списание ClubS1 от миналия ноември. След това идеята бе развивана и по време на тестовете с W-duct.
Добавянето и вкарването в работа на поток при активирането на DRS обаче е абсолютна новост.
При всички случаи техническият делегат на ФИА Чарли Уайтинг е одобрил системата на техническия преглед и е цитиран от Аутоспорт, че през 2010 г. е била забранена не самата система F-duct, а активната промяна на параметрите вследствие действията на пилотите.