Начало Формула 1 Мерцедес планира промени, които да не позволят повторение на грешката на Хамилтън...

Мерцедес планира промени, които да не позволят повторение на грешката на Хамилтън в Баку

2922
0

Грешка на Люис Хамилтън при рестарта на Гран при на Азербайджан доведе до излитане от пистата. Седемкратният световен шампион каза след състезанието, че е закачил превключвател за режим на спирачките, който не е трябвало да е включен. Той завърши надпреварата в дъното и не взе никакви точки. Техническият директор на Мерцедес Майк Елиът отново разясни ситуацията и обясни, че отборът ще вземе мерки, които да не позволят това да се случи пак.

„Говорих с Люис и той чувства сериозна вина заради станалото. Реалността е, че Хамилтън допуска толкова малко грешки и това го отличава от някои от останалите пилоти. Нашето задължение е да му дадем автомобил, в който по-трудно се допускат пропуски.“

„Ние трябва да поемем нашата част от вината и да разгледаме какво можем да направим, за да подобрим нещата. Това и ще сторим за следващата надпревара“, заяви Елиът

„При старт нямаме право да говорим с пилотите и затова сме се постарали да им дадем улесняващ ги максимално при потегляне инструментариум. Люис беше свършил всичко правилно. Беше изключил онези копчета, които трябваше да изключи и включил тези, които трябваше. Всичко беше подготвено както трябва. Стартира фантастично, беше до Перес и при борбата за позиция свърна настрани, като при това просто е закачил „магическия бутон“ и за съжаление не е усетил, че го е сторил. Изобщо не е разбрал, че ще има проблем.“

Бившият технически директор на Джордан и Ягуар във Формула 1 Гари Андерсън посочи в свой коментар за the-race.com, че воланите на съвременните болиди са изключително сложни и позволяват на пилотите да променят всевъзможни настройки. Случилото се с Хамилтън обаче демонстрира и недостатъците от това, допълни той.

„Фактът, че пилот може да бутне случайно нещо, което на практика гарантира, че ще излети от пистата, е голям проблем. Представете си ако това бе станало с някого в средата на колоната или в завой, където няма зона за сигурност. Може да предизвика сериозен инцидент с множество автомобили.“

„Подобни драматични последствия за болид само от бутването на едно копче са опасни. Един поглед към волана на Мерцедес показва изумително количество превключватели, бутони и перки – аз преброих над 20. Ако нещо е изненадващо, то е, че подобни грешки не се случват по-често.“

„От Мерцедес обясниха, че ще вземат мерки. Подозирам, че или ще променят дизайна на волана, или ще направят така, че този режим да не може да се включва на 100% газ. Би ми се искало обаче да видя и подходящо правило по въпроса. Бих предложил такова, в което да се казва, че нито един контролиран от пилота превключвател не бива да влияе на системата в толкова огромна степен спрямо първоначалните настройки, когато колата е била неподвижна. Това се отнася само до функции, изпълнявани с еднократно натискане. Всичко, включващо екран, е различно, защото пилотът трябва да премине цял процес и там до случайности не може да се стигне.“

Според Гари Андерсън ситуацията може да се опрости с правилата за новите задвижващи системи, които обаче все още не са известни. Той коментира, че воланът трябва да служи за управление, а не за промяна на десетки реглажи, оказващи влияние на задвижваща система, диференциал, спирачки и т.н.

„Воланът на Джордан 191 от 1991 г. например имаше екран, но само за основни данни. Тогава нямаше дори полуавтоматични скорости, беше много опростено. Не казвам да се върнем към това, но в сравнение днешните волани са абсурдно сложни и свръх скъпи. Бързото каране трябва да зависи от усещането на пилота за колата, не от това кой контролира правилно системите.“