Мерцедес нямат повод за сериозно притеснение въпреки грижите си с гумите в последната надпревара от световния шампионат на Формула 1 – Гран при на Германия, смята моторспорт шефът на щутгартския концерн Тото Волф. Тимът от Бракли имаше такива проблеми в началото на сезона и преди кръга на Нюрбургренг изглеждаше, че ги е преодолял. Нико Розберг спечели състезанията в Монако и Великобритания, но на немското трасе се върнаха старите грижи.
– Германия не бе твърде голямо разочарование, а просто разочарование. Не хубаво да наблюдаваш болида, спечелил победа седем дни по-рано, да не се представя по същия начин – от топкола да отиде към средата на колоната. Но знаем, че автомобилът е бърз. Една кола не пропада просто така само за седем дни – обясни Волф пред autosport.com.
Пирели доставиха различни гуми за Нюрбургринг след проблемите на Силвърстоун и това се смята за една от причините за препъването на Мерцедес. Отборът освен това няма да има възможност да тества напълно новите продукти на италианската компания другата седмица. Забраната за участие в тези изпитания е част от наказанието, наложено вследствие на тридневните проби на Каталуния през май.
Според Волф фактът, че екипът има проблеми с гумите в много топло време, демонстрира единствено необходимостта от упорито работа. Той не мисли, че е необходима радикална промяна, а и в отбора са събрани много интелигентни хора, които са в състояние да се справят със задачата.
– Очевидно е, че невъзможността да тестваш е неудобство. Но ние бяхме наясно със ситуацията и трябва да свършим възможно най-добра работа при конкретните условия. Поне имаме три допълнителни дни за мислене – коментира още Волф.
В Мерцедес се надяваха да получат възможност да карат поне ден с новите гуми на Пирели преди Гран при на Унгария, която е в края на юли. Това обаче едва ли ще стане. От екипа изтъкнаха безопасността като обосновка за това, че питат за допълнителни тренировки, но ФИА едва ли ще се съгласят отборът да присъства на Силвърстоун.
Подробности за някои от иновативните решения на Мерцедес в колата им F1 W04 може да намерите в новия брой на списание ClubS1 (162).