Мерцедес няма да използва подхода от миналата година в тестовете с новата кола W11. Това заяви техническият директор на тима Джеймс Алисън.
През 2019 г. Сребърните стрели изкараха на първите зимни тестове доста базова кола, която не бе и особено конкурентна. Но на вторите изпитания в Барселона пуснаха много подобрена версия на W10.
Тя се оказа много по-бърза и с нея Ботас и Хамилтън доминираха в първата половина от сезона. В последствие Мерцедес спечели конструкторската титла, а Хамилтън тази при пилотите.
„Тази година ще бъдем по-конвенционални, обясни Алисън след представянето на W11. – Имаме ъпгрейди за Мелбърн, които ще дойдат за вторите тестове. Но няма да използваме същия подход като миналата година. През 2019 г. правилата се промениха значително, като бяха определени много късно.
А при тези обстоятелства да направим кола за представянето и след това втора такава ни даде шанс да научим максимално много за окончателната ни версия за Австралия. Но сега при тези по-стабилни правила няма смисъл да го правим.“
Алисън заяви още, че тимът се е опитал да промени някои аспекти от концепцията на колата и да направи архитектурни изменения. Целта на тима е по този начин да запази голям потенциала за развитие на автомобила през тази година.
Шефът по двигателите Анди Коуел заяви, че в тима са се опитали да подобрят всяка една система от мотора. В тима са положили значителни усилия, за да са сигурни, че охладителните течности в задвижващата система могат да си вършат работата и да са достатъчно ефективни при по-високи температури.
First taste of the @MercedesAMGF1 #W11 was sweet ?
Shakedown ✔️#VB77 #F1 @F1 #shakedown
? Etherington pic.twitter.com/w0lzeoLCKX— Valtteri Bottas (@ValtteriBottas) February 14, 2020