Пилотите на Мерцедес бяха най-бързи и във втората свободна тренировка за Гран при на Монако. Нико Розберг изпревари съекипника си Люис Хамилтън с 0,318 сек. Зад тях останаха съперниците им от Ферари Фернандо Алонсо и Фелипе Маса.
Температурата на въздуха бе 22 градуса, тази на пистата – 45 в началото на вторите 90 минути за подготовка. За разлика от първата сесия времената се появиха в таблицата веднага след излизането на болидите на трасето. Още в началото най-бързото постижението от сутринта – 1:16.195 мин на Нико Розберг – бе подобрено, но много скоро пилотът на Мерцедес стана първият, преминал под 1:16 мин (1:15.843). Много добре в тази част от изпитанията се движеше и Ромейн Грожан. Състезателят на Лотус отстъпваше само с 0,155 сек на немския пилот преди Люис Хамилтън да се нареди зад съекипника си (на 0,120 сек).
От Мерцедес коментираха в паузата между двете сесии, че предимството им в една бърза обиколка е по-голямо от 0,087 сек, колкото бе разликата между времето на Розберг и това на Алонсо в първата сесия. От отбора допълниха, че много малко време са работили по скоростта си в квалификационен тур и са убедени, че имат шанс да се борят за първа редица. В същото време проблемите с гумите все още съществуват при тях и екипът внимава в предвижданията.
Междувременно Себастиан Фетел се подготви за излизане едва 20 минути след началото на сесията. Механиците на Ред Бул работиха сериозно по болида му RB9 преди трикратният световен шампион да се появи отново на пистата. В този момент начело вече бе Алонсо с 1:15.519. Жан-Ерик Верн пък бе първият пилот с най-меките гуми на Пирели – суперсофт са втората смес на разположение на отборите от Формула 1 този уикенд в Монако.
Предната част на Ред Бул-а на Марк Уебър пострада заради удар с птица, докато Кими Райконен излезе пръв (със суперсофт) – 1:15.511, само 8 хилядни по-слабо време от това на Алонсо. На Фетел пък не му работеше KERS-ът и той бе инструктиран от състезателния си инженер Гийом Роклен да въведе код за грешка „fail 14“, както и да промени спирачния баланс в колата си. Германецът се опитваше през цялата тренировка да стабилизира болида си, което не му се удаде съвсем.
След половин час проби отново Розберг излезе начело в тренировката. С най-меките гуми той буквално летеше и изправи съперниците си пред ново предизвикателство – 1:14.759. Доброто темпо на Мерцедес бе потвърдено и от Хамилтън – втори, на 0,318 сек от съотборника си. Но докато сутришната сесия се размина със сериозни инциденти, в 31-ата минута на втората Грожан блокира предно дясно колело и се удари в бариерите на Сен Дево. Пилотът излезе от болида си Лотус Е21, чиято предна лява част пострада най-силно от удара. Жълтите флагове на маршалите спряха доста пилоти, които бяха на път да започнат бързи обиколки – сред тях и тези на Ферари, които бяха излезли с гуми суперсофт. Минути по-късно тренировката направо бе спряна, за да се погрижат организаторите за повреден бордюр на влизането в басейна.
Сесията бе подновена няколко минути по-късно и Алонсо направи тура си с най-меките гуми. Испанецът леко опъна нервите на Ферари, преминавайки на милиметри от бариерата в кривата Антъни Ноже. Усилието му стигна за трето време – с 0,437 сек по-слабо от това на Розберг. Бягането със суперсофт не бе така успешно за Фетел, който се движеше девети, на повече от 1,2 сек от Нико. Уебър бе значително по-напред от него: с пето време, по-слабо с малко над 6 десети от секундата от това на Розберг.
В Макларън опитаха различни настройки на МР4-28 за Дженсън Бътън и Серхио Перес. Лотус също промениха някои неща в колата на Кими Райконен.
Последният половин час от изпитанията бе посветен основно на дълги серии от обиколки. В тях Розберг бе с около секунда по-бърз от съекипника си Хамилтън в момента, когато меките им гуми бяха на приблизително едни и същи обиколки (23). Тези на Нико обаче прегряваха на моменти и се налагаше да намалява темпото, за да ги охлажда, което може да се окаже проблем през останалата част от уикенда. Все пак той направи много сериозна серия със суперсофта – цели 26 тура (неделната надпревара е от 78 обиколки).
Ред Бул и Ферари пък работеха по една и съща схема – по един пилот от двата тима караше в последните серии със софт, другите – със суперсофт, за да направят паралелно сравнение на поведението и износването им. В Скудерията се справяха по-добре със скоростта и в крайна сметка Алонсо и Маса бяха с трето и четвърто време в тренировката, а Уебър се нареди пети.