Пилотите на Мерцедес, Люис Хамилтън и Нико Розберг, записаха най-добри времена във втората свободна тренировка в петъчния ден в Канада. Третото място остана за световния шампион Себастиян Фетел от екипа на Ред Бул, а четвърти и пети се наредиха Кими Райконен и Фернандо Алонсо с Ферари.
Десетката бе допълнена от пилотите на Уилямс, Фелипе Маса и Валтери Ботас, следвани от тези на Макларън, Магнусен и Бътън. Последното място в топ 10 бе за Жан-Ерик Верн с Торо Росо.
Небето над пистата Жил Вилньов отново бе облачно и дори се очакваха превалявания в първите минути на сесията. Дъждът обаче се размина и голяма част от пилотите излязоха на пистата за по един опит с меките гуми.
След тези първи опити, около 20 минути след началото на тренировката очаквано начело бяха пилотите на Мерцедес (Розберг бе с малко под 0,2 сек пред Хамилтън), пред тези на Уилямс (Ботас бе с малка преднина пред Маса), следвани от състезателите на Макларън и Форс Индия. Едва след четирите отбора, ползващи задвижващи системи на Мерцедес, бяха колите на Торо Росо. Едва след повече от 25 минути Алонсо направи излизане с меките гуми, което му отреди за кратко третото място в класирането.
Около половин час след началото на втората свободна тренировка пилотите започнаха излизанията си със супер меките гуми. Хамилтън успя да поведе, оставяйки на 0,15 сек зад себе си Розберг. Алонсо отново записа трето време, също със супер меките гуми, оставяйки зад себе си Маса и Ботас от екипа на Уилямс.
Пилотите на Ред Бул оставаха далеч от челото. Фетел се движеше 18-и, като продължаваше да кара с меките гуми. Все пак скоро успя да подобри темпото си и да заеме 15-а позиция. Рикиардо бе само с четири места по-напред, въпреки че караше със супер меките гуми.
По различен начин пък вървеше сесията за Кими Райконен. След предпазлива първа обиколка със супер меките гуми, финландският пилот на Ферари успя да заеме трето място, измествайки съотборника си Алонсо.
Малко по-късно обаче финландецът за трети път този сезон се завъртя на бавен завой, оставяйки следи при излизането си от фибата даваща начало на правата, предхождаща старт-финалната. Липсата на достатъчно сцепление в бавните завои и сериозно повишения въртящ момент явно спомагат за нестабилността в задната част на колата на Ферари.
Веднага след като дадоха най-добрите си времена със супер меките гуми, пилотите на Мерцедес започнаха да изпробват издръжливостта на този тип гуми. И двамата завъртяха сериозен брой обиколки въртейки времена в рамките на 1:20.1-1:20.3 мин. докато съперниците им от Форс Индия бързо достигнаха до 1:21.3 мин. след като с всяка обиколка гумите им явно се износваха значително.
При първия си опит с меките гуми пък Фетел записа шеста позиция, а при втория дори успя да заеме трето място, на малко под 0,3 сек от втория Розберг.
Като цяло бе трудно да се предскаже, кой отбор какви гуми ще предпочете за състезанието, защото с по-твърдите гуми в дълга серия от обиколки Райконен даваше времена близки до тези на пилотите на Мерцедес със супер меките.
След дълга серия и с меките гуми се оказа, че Розберг и Хамилтън могат да въртят обиколки и с темпо под 1:20 мин.
Така стратегията за състезанието, а в същото време и за квалификацията остава изключително интересна, като отново обаче състезателите на Мерцедес изглеждат непоклатими на върха. Все пак по всичко изглежда, че Ред Бул и Ферари наваксват изоставането, и то на писта, на която се смята, че Мерцедес няма да имат никакви проблеми.