Екипът на Мерцедес може да промени концепцията на колата за 2020 г. Това бе загатнато от тима от видео, публикувано в Туитър. То по-късно бе изтрито. В него се виждаше как Валтери Ботас дава мерки за седалката в болида за 2020 г. във фабриката на отбор в Бракли.
Един кадър от него разкрива интересен детайл, който може да означава промяна в аеродинамичната концепцията на колата за следващия сезон. От кадрите се вижда, че има голяма разлика във височината на елементите за странична защита на кокпита. При новата кола те са разположени доста по-ниско, отколкото при болида от 2019.
Тези елементи за защита на кокпита изискват оптимално позициониране в кутиите за радиаторите, за да може въздушният поток към радиаторите да бъде възможно най-изчистен и непрекъснат.
Промяната при Мерцедес изглежда означава стремеж към това да се създаде повече свободно пространство под отворите на кутиите. А тази зона има ключова аеродинамична роля. Колкото повече въздух минава под отворите чрез това по-голямо пространство, толкова повече въздушният поток се енергизира и остава „прикрепен” към колата.
А този поток отива към задната част на колата и дифузьора. А колкото повече такъв въздушен поток отива към дифузьора, толкова повече се намалява съпротивлението на колата и се увеличава ефективността в работата на дифузьора.
Molto molto interessante @ScarbsTech, secondo cui le immagini del seat fit di Bottas seggerirebbero come i sidepods della nuova #Mercedes W11 potrebbero essere pensati per la prima volta diversamente rispetto al passato, più in alto, quindi di scuola #Ferrari SF70H. #FUnoAT #F1 pic.twitter.com/c2Ho9hSvQ5
— Giuliano Duchessa (@GiulyDuchessa) December 14, 2019