Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Мерцедес губи най-много от разпределението на приходите при новия Конкорд

Мерцедес губи най-много от разпределението на приходите при новия Конкорд

2421
0
Мерцедес
снимка: Мерцедес

Тимът на Мерцедес ще загуби най-много при разпределението на средствата според условията на новия договор Конкорд. ФИА и Формула 1 се споразумяха с всички отбори за контракта, уреждащ взаимоотношенията между страните в спорта – участници, администрираща организация и собственик на търговските права. Договорът ще действа от 2021 до 2025 г. Според информация на Ауто Мотор унд Шпорт новото разпределение ще има последствия за почти всички екипи.

При преговорите за пример са били използвани позициите, на които отделните отбори са се класирали в конструкторския шампионат през 2019 г.

Мерцедес спечели титлата, следван от Ферари, Ред Бул, Макларън, Рено, Торо Росо (понастоящем Алфа Таури). Рейсинг Пойнт, Алфа Ромео, Хаас и Уилямс заеха последните четири места. Изработена е схема за разпределение на приходите, която при това подреждане означава най-голяма финансова загуба за тима от Бракли – 32 милиона долара. Според досегашния Конкорд отборът ще вземе $177 млн. за представянето си през миналия сезон.

По-малко биха получили още Ферари и Ред Бул – съответно $29 млн. и $25 млн., както и четвъртият – Макларън (минус 8 милиона долара). Скудерията остава с най-висок дял от приходите.

Сериозно увеличение има за няколко екипа в средата на класирането. В Алфа Таури биха получили $25 млн. повече, Рено – $21 млн., а Рейсинг Пойнт – $18 млн. При Алфа Ромео и Хаас ръстът е с по 9 милиона. Единствено последният в подреждането – Уилямс – не би получил още средства.

По време на уикенда за надпреварата, посветена на 70-ата годишнина на F1, шефът на Мерцедес Тото Волф изрази остро недоволство от отношението към тима му.

„От Мерцедес дадохме да се разбере, че сме съгласни с по-справедливо разпределение на наградния фонд. Бих казал, че ние сме най-голямата жертва по отношение на загуби от тези пари“, заяви тогава австриецът

Той допълни, че с екипа му не са се отнесли както трябва и обвини някои от колегите си в двуличие. Волф каза, че някои от шефовете на екипи говорят едни неща пред камерите и съвсем други на срещите с представителите на ФИА и Формула 1. Седмица по-късно вече бе на различно мнение и няколко дни след Гран при на Испания бе официално съобщено, че всички отбори са се съгласили с новия Конкорд.