Концептуалният автомобил на Mercedes-Benz F 800 Style, показан на автомобилен салон Женева, разкрива бъдещето на премиум автомобилите в нова перспектива. Уникалната петместна луксозна лимузина комбинира ефикасни задвижващи технологии с несравними параметри по отношение на сигурност и удобство, както и вълнуваща концепция за дизайн. С дължина от 4.75 метра, F 800 Style предлага голямо вътрешно пространство с интелигентни концепции за седалките, диспея и контролното табло. Изцяло новата многофункционална платформа, подходяща за електрическо задвижване с горивни клетки, както и за plug-in хибридна система, е първата в света, пригодена за големи лимузини. И двете модификации на F 800 Style правят възможно движението без разход на вредни емисии, като в същото време са напълно подходящи за ежедневна употреба и предлагат удоволствие от динамично поведение на пътя.
Задвижващата система се състои от бензинов V6 двигател с мощност от близо 200 kW (272 к.с.) със следващо поколение директно впръскване, хибриден модул с мощност от около 80 kW (109 к.с.) и литиево-йонна батерия. Благодарение на този мощен хибриден модул с висок въртящ момент F 800 Style може да се движи в града предимно на електричество, без да произвежда вредни емисии. Концептуалният F 800 Style с Plug-in хибрид може да измине на ток до 30 километра.
Автомобилът консумира 2.9 литра бензин на 100 километра, което съответства на изключително нисък разход на CO2 емисии от 68 грама на километър. Благодарение на своята впечатляваща ефикасност F 800 Style с Plug-in хибридна система има поведение, сравнимо с това на спортните автомобили (0-100 км/ч за 4.8 сек., максимална скорост от 250 км/ч). Когато е в режим на ток, F 800 Style развива максимална скорост от 120 км/ч. и също така е пригоден за изминаване на дълги разстояния.
Концептуалният F 800 Style очертава развитието в посока на серийно произвежданите plug-in хибриди. Серийно производство на тази технология Mercedes-Benz планира да въведе със следващата генерация на флагмана на марката S-Class.
Концептуалният F 800 Style с електрическо задвижване, базирано на технология с горивна клетка също предлага удоволствие от шофирането. Електрическият мотор развива около 100 kW (136 к.с.) както и силен въртящ момент от приблизително 290 Nm. Горивната клетка генерира ток, благодарение на химическото взаимодействие на водород с кислород, като единствената емисия от този процес е водно изпарение.
Компонентите на задвижващата система с горивна клетка са взети от множество модули, които Mercedes-Benz разработи за различни електрически автомобили. Новият концептуален Mercedes-Benz има горивната клетка разположена в предната част на автомобила, докато компактният електрически мотор е инсталиран близо до задната ос. Литево-йонната батерия е поставена зад задните седалки и е възможно най-добре предпазена, за да се избегнат нежелани последици в случай на пътен инцидент. Такива мерки са взети и за четирите водородни резервоара. Два от резервоарите са позиционирани в тунела на предавателната кутия между пътниците, а останалите два са под задните седалки.
Нововъведение е концепцията за контролно табло и дисплей с cam touchpad зона. Интерфейсът се състои от touchpad зона на централната конзола и камера, която записва видео образи на ръката на пътника, който използва зоната. Живата картина се трансформира в прозрачно изображение на централния дисплей над конзолата. Ползвателят вижда как контурите на пръстите му се плъзгат по изображението без да закриват нищо. Системата разпознава движенията на пръста по повърхността като изтриване, натискане или увеличаване и така интуитивно регулира климатичната система, телефона, стереото, навигацията и интернет достъпа. Системата също така усъвършенства активната сигурност, защото е изключително лесна и удобна за използване и не разсейва водача от основната му задача да шофира.
С новия DISTRONIC PLUS Трафик асистент, показан в F 800 Style, Mercedes-Benz става първият производител, който създава система, способна автоматичното следене на предходния автомобил в завои, без да се налага водачът да използва волана за завиване. Иновативната система, наречена PRE-SAFE 360° допълнително увеличава нивото на пасивна сигурност, като нейни сензори сега следят и обстановката на пътя зад автомобила. В резултат, системата активира спирачките милисекунди преди очаквания сблъсък да се случи. По този начин системата предотвратява последващи инциденти, каквито могат да се случат, ако автомобилът изхвърчи неконтролирано на пешеходна пътека например.