Пилотите на Мерцедес, Нико Розберг и Люис Хамилтън, продължиха доминацията си и в последната свободна тренировка. За радост на германските фенове на Хокенхайм Розберг успя да се класира на първа позиция, следван на повече от 0,5 сек от Люис Хамилтън. Третото място остана за Фернандо Алонсо от екипа на Ферари, а четвърти и пети се наредиха Фелипе Маса и Валтери Ботас от тима на Уилямс. Местата в топ десет бяха допълнени от Кевин Магнусен (Макларън), Даниел Рикиаердо (Ред Бул), Кими Райконен (Ферари), Себастиян Фетел (Ред Бул) и Нико Хюлкенберг (Форс Индия).
Температурите на въздуха и асфалта продължиха да са доста високи и в началото на втория ден от уикенда в Германия. Тази на въздуха бе 28 градуса, докато тази на асфалта бе 42 градуса в началото на последната свободна сесия.
Пилотите се хвърлиха на пистата още след отварянето на пит лейна, като най-нетърпеливи бяха тези на Макларън и Мерцедес. Розберг и Хамилтън направиха серии по десет обиколки, вероятно с цел да подобрят още баланса на колите си за състезанието, защото времената им бяха далеч от тези дадени с меките гуми във вчерашния ден.
Валтери Ботас и Фелипе Маса застанаха начело на класирането след първия половин час, като голяма част от състезателите изглеждаха съсредоточени повече върху баланса на колите си в дълга серия от обиколки. Усилията за настройване на болидите за квалификацията щяха да бъдат оставени за края на сесията.
Кими Райконен бе първият пилот на пистата, който 25 минути преди края на сесията излезе със супер меките гуми и веднага поведе. Примерът му не бе последван бързо от останалите, които продължаваха с подготовката си за състезанието.
Едва десет минути преди края пилотите се хвърлиха да уточняват баланса на колите си в една обиколка. Райконен, който бе направил вече обиколка със супер меките гуми трябваше да се задоволи с данните събрани по време на този тур, защото проблем в горивната система го извади от сесията и постави под въпрос дори участието му в квалификацията.
В края очаквано започна бърза размяна на удари с чести промени в челото. Фернандо Алонсо поведе, но почти веднага бе изместен от Нико Розберг. Фелипе Маса и Валтери Ботас се наредиха на трето и четвърто място.
Хамилтън скоро се нареди на второ място, но в същото време остана на сериозна дистанция зад съотборника си, която можеше да се обясни с трафика и вибрациите от които се оплака в този си комплект супер меки гуми.
Алонсо се изкачи на трета позиция, оставяйки зад себе си пилотите на Уилямс, Фелипе Маса и Валтери Ботас.